Ingezonden persbericht
IBM stimuleert on demand business door express portfolio uit te breiden
Amsterdam - Oct 06, 2004 - De kleine en middelgrote ondernemingen kunnen
gebruikmaken van nieuwe op maat gemaakte producten en diensten waardoor ze
vandaag over maar liefst 40 oplossingen kunnen beschikken, met
financieringsformules. Met deze verrijkte, nieuwe portefeuille helpt IBM
middelgrote bedrijven om hun businessuitdagingen aan te pakken.
Deze maand introduceert IBM tal van uitbreidingen aan haar portefeuille van
on demand express- producten, waardoor het bedrijf haar engagement ten
opzichte van de groeiende ondernemingsmarkt van de kleine en middelgrote
bedrijven eens te meer bevestigt.
De familie van "on demand express"-producten die in 2003 werd
geïntroduceerd, kende bijzonder veel succes bij de Europese kleine en
middelgrote ondernemingen. Dit is het duidelijke bewijs dat het afstemmen
van specifieke productaanbiedingen op de behoeften van kleinere
ondernemingen, terwijl er aanzienlijke inspanningen vereist zijn van IBM om
een inzicht te krijgen in deze behoeften, toch zijn vruchten afwerpt in de
vorm van een grotere en snellere aanvaarding van de markt.
Het analysebureau IDC voerde onlangs een enquête uit bij meer dan 1000
kleine en middelgrote bedrijven in Europa. Uit deze peiling blijkt dat er
een groeiende vraag is naar meer gespecialiseerde IT-oplossingen binnen de
Europese KMO's: beveiliging, database en sectorspecifieke oplossingen
worden alle vermeld als IT-topprioriteiten. (Bron: IDC, Mapping Solution
Priorities in Western European SMBs, mei 2004)
"IBM Express maakt het voor ons veel makkelijker om elke klant het juiste
product tegen de juiste prijs aan te bieden - de juiste prijs/kwaliteit-
verhouding naar producten en dienstverlening toe en snelheid van levering
is waar het bij ons om draait, en daar staat Express nu eenmaal borg voor",
aldus Peter Lambrechts, operationeel directeur van Think-Tank NV, lid van
de Qcom-groep.
"IBM Express biedt ons de mogelijkheid om elke klant het juiste product
tegen de juiste prijs aan te bieden - snelheid is van kapitaal belang voor
ons en Express staat daar borg voor " zegt Benoit Logé, Sales Manager van
Upfront BVBA.
De aankondiging van vandaag is een antwoord op het toenemende besef dat de
kloof die kleine en middelgrote ondernemingen scheidt van grotere
ondernemingen op het vlak van IT-investeringen, steeds kleiner wordt. Zo
kunnen KMO's probleemloos on demand bedrijven worden door vijf belangrijke
gebieden te verbeteren:
Het staat vast dat IBM de afgelopen jaren weer het initiatief heeft genomen
en de zo belangrijke visibiliteit heeft teruggewonnen op de KMO-markt.
Express is nu een gevestigde familie van alom erkende oplossingen die
specifiek gericht zijn op specifieke KMO-klanten. -, aldus Dr. Mitul Mehta,
Managing Director, TekPlus
"We zijn bijzonder blij met de warme ontvangst van de on demand express
producten - zegt Massimo Bonciani, IBM's EMEA Vice President Small and
Medium Business, - en omdat meer dan een kwart van onze EMEA-inkomsten uit
dit marktsegment wordt gehaald, breiden we onze investeringen verder uit om
onze aanbieding nog aantrekkelijker te maken voor de middenmarkt."
Klanten willen dat hun IT-infrastructuren vereenvoudigd en afgestemd worden
op hun businessdoelstellingen. In het verleden waren IT- investeringen vaak
noodzakelijk om gelijke tred te houden met de nieuwste technologieën en met
de producten die de concurrenten kochten. Vandaag echter moeten nieuwe
aankopen vooral in staat zijn om datgene wat men reeds bezit productiever
en op een meer geïntegreerde manier te doen werken. Klanten willen hun
IT-infrastructuur aanpassen zodanig dat deze flexibeler wordt en
automatisch kan worden aangepast aan de vereisten van de business. Klanten
zullen in de eerste plaats investeren in technologieën die het
systeembeheer minder complex maken en die IT-managers de mogelijkheid
bieden om zich te concentreren op een betere dienstverlening.
Klanten zoeken naar een manier om de risico's te beheren die gepaard gaan
met het zakendoen in een steeds meer veranderlijke omgeving. Ze moeten de
onafgebroken risico's evalueren van mogelijke indringingen en inbreuken op
de beveiliging die de klanteninformatie of de businesstransacties in het
gedrang zouden kunnen brengen. Hun eigen klanten verwachten van hen dat ze
op elk moment beschikbaar zijn, waarbij nieuwe niveaus vereist zijn inzake
planning en capaciteit van businesscontinuïteit. Het gaat hierbij niet
alleen om een beveiligingsbeleid, maar ook om wat er moet beveiligd worden,
wie er tegen wat beveiligd moet worden, welke de risico's voor de
organisatie zijn en hoe alles geïmplementeerd en beheerd moet worden.
Klanten streven naar een op-de-klant-gerichte bedrijfsstrategie. Maar dit
houdt veel meer in dan in staat zijn om een volledig zicht te geven op alle
interacties met de klant over de verschillende kanalen heen. Deze
interacties op een gecoördineerde manier beheren om een betere
klantenrelatie op te bouwen, is van primordiaal belang. Klanten beschouwen
het beheer van de klantenervaring als een manier om tegemoet te komen aan
de verwachtingen van de klant voor meer personalisatie en om zichzelf te
onderscheiden in de ogen van hun meest waardevolle klanten.
Na een periode van kostenbesparingen, richten de klanten zich vooral op de
motivatievan hun personeel en op het verschaffen van de resources en skills
om doeltreffender te zijn op het werk. Mensen moeten nu harder werken dan
ooit tevoren en ze zoeken naar manieren om productiever te zijn. Alle
elementen die hiermee te maken hebben - betere samenwerking, elimineren van
dubbele taken, het aanleren van betere beheer-skills- zijn allemaal bedoeld
om de mensen minder tijd te doen besteden aan hun dagelijks werk zodat ze
op een meer doeltreffende manier kunnenbijdragen tot de business.
De aanschaf, de budgettering en het beheer van IT- investeringen
vereenvoudigen De financiering voor de IBM on demand express- oplossingen
werd zo uitgewerkt dat kleinere bedrijven over vereenvoudigde
financieringsformules kunnen beschikken, waardoor ze zich nu de nieuwste
technologie kunnen aanschaffen zonder dat ze over de brug moeten komen met
grote kapitalen of resources om de investering te beheren. Dit past
volledig in het kader van de doelstelling van IBM om technologie en
diensten voor grote bedrijven binnen het bereik te brengen van middelgrote
bedrijven.
"Klanten uit de middenmarkt hebben ons verteld dat ze behoefte hebben aan
eenvoudigere contracten en een soepelere prijzenstructuur - en we hebben
naar hen geluisterd," zegt Peter Matthews, general manager, IBM Global
Financing Europe Middle East Africa. "IBM heeft voor een doorbraak gezorgd
met deze portefeuille-benadering, waarbij de klanten kunnen genieten van de
flexibiliteit van on demand express-oplossingen en het online gebruiksgemak
en de agressieve prijzen van de financieringsaanbiedingen van IBM. Wij
zorgen ervoor dat deze bedrijven op een gemakkelijke en voordelige manier
geavanceerde technologie kunnen aankopen die voor een sneller
investeringsrendement van de klant kan zorgen."
De portefeuille, die specifiek voor de middenmarkt werd ontwikkeld, bevat
een aantal goedkope financieringsformules, samen met een gestroomlijnd
proces voor kredietgoedkeuring om de financieringsverplichtingen te
vereenvoudigen. Op deze manier beschikken de klanten over een
concurrentieel betalingsschema en de flexibiliteit om om het even welke on
demand express-oplossing sneller te upgraden, uit te breiden en te
installeren en met een sneller rendement van de IT-investering. Bovendien
bieden de uitgebreide leasingprogramma's van IBM eenvoudige en gemakkelijk
te begrijpen contracten om de financiering te vergemakkelijken voor de
aanschaf van de technologie, met diensten inzake asset-beheer die de
onderhoudskosten en het risico op verouderde IT beperken voor de klant.
Over IBM
IBM is 's werelds grootste IT-bedrijf en helpt al 80 jaar lang bedrijven te
innoveren. IBM is leidinggevend leverancier van e-business oplossingen en
stelt alles in het werk om bedrijven, Business Partners en ontwikkelaars
optimaal gebruik te laten maken van de mogelijkheden geboden door Internet
en netwerkcomputergebruik binnen een uitgebreide reeks van businesses en
sectoren. Het bedrijf biedt een waaier van overkoepelende en specifieke
sectorgebonden oplossingen om tegemoet te komen aan de behoeften van alle
soorten bedrijven. Website: http://www.ibm.com/nl
Ingezonden persbericht