IBM
IBM stimuleert on demand business door express portfolio uit te
breiden
Brussel -- Oct 05, 2004 -- De kleine en middelgrote ondernemingen
kunnen gebruikmaken van nieuwe op maat gemaakte producten en diensten
waardoor ze vandaag over maar liefst 40 oplossingen kunnen beschikken,
met financieringsformules. Met deze verrijkte, nieuwe portefeuille
helpt IBM middelgrote bedrijven om hun businessuitdagingen aan te
pakken.
Deze maand introduceert IBM tal van uitbreidingen aan haar
portefeuille van on demand express- producten, waardoor het bedrijf
haar engagement ten opzichte van de groeiende ondernemingsmarkt van de
kleine en middelgrote bedrijven eens te meer bevestigt.
De familie van "on demand express"-producten die in 2003 werd
geïntroduceerd, kende bijzonder veel succes bij de Europese kleine en
middelgrote ondernemingen. Dit is het duidelijke bewijs dat het
afstemmen van specifieke productaanbiedingen op de behoeften van
kleinere ondernemingen, terwijl er aanzienlijke inspanningen vereist
zijn van IBM om een inzicht te krijgen in deze behoeften, toch zijn
vruchten afwerpt in de vorm van een grotere en snellere aanvaarding
van de markt.
Het analysebureau IDC voerde onlangs een enquête uit bij meer dan 1000
kleine en middelgrote bedrijven in Europa. Uit deze peiling blijkt dat
er een groeiende vraag is naar meer gespecialiseerde IT-oplossingen
binnen de Europese KMO's: beveiliging, database en sectorspecifieke
oplossingen worden alle vermeld als IT-topprioriteiten. (Bron: IDC,
Mapping Solution Priorities in Western European SMBs, mei 2004)
"IBM Express maakt het voor ons veel makkelijker om elke klant het
juiste product tegen de juiste prijs aan te bieden - de juiste
prijs/kwaliteit-verhouding naar producten en dienstverlening toe en
snelheid van levering is waar het bij ons om draait, en daar staat
Express nu eenmaal borg voor", aldus Peter Lambrechts, operationeel
directeur van Think-Tank NV, lid van de Qcom-groep.
"IBM Express biedt ons de mogelijkheid om elke klant het juiste
product tegen de juiste prijs aan te bieden - snelheid is van kapitaal
belang voor ons en Express staat daar borg voor " zegt Benoit Logé,
Sales Manager van Upfront BVBA.
De aankondiging van vandaag is een antwoord op het toenemende besef
dat de kloof die kleine en middelgrote ondernemingen scheidt van
grotere ondernemingen op het vlak van IT-investeringen, steeds kleiner
wordt. Zo kunnen KMO's probleemloos on demand bedrijven worden door
vijf belangrijke gebieden te verbeteren:
Het staat vast dat IBM de afgelopen jaren weer het initiatief heeft
genomen en de zo belangrijke visibiliteit heeft teruggewonnen op de
KMO-markt. Express is nu een gevestigde familie van alom erkende
oplossingen die specifiek gericht zijn op specifieke KMO-klanten. -,
aldus Dr. Mitul Mehta, Managing Director, TekPlus
"We zijn bijzonder blij met de warme ontvangst van de on demand
express producten - zegt Massimo Bonciani, IBM's EMEA Vice President
Small and Medium Business, - en omdat meer dan een kwart van onze
EMEA-inkomsten uit dit marktsegment wordt gehaald, breiden we onze
investeringen verder uit om onze aanbieding nog aantrekkelijker te
maken voor de middenmarkt."
Klanten willen dat hun IT-infrastructuren vereenvoudigd en afgestemd
worden op hun businessdoelstellingen. In het verleden waren IT-
investeringen vaak noodzakelijk om gelijke tred te houden met de
nieuwste technologieën en met de producten die de concurrenten
kochten. Vandaag echter moeten nieuwe aankopen vooral in staat zijn om
datgene wat men reeds bezit productiever en op een meer geïntegreerde
manier te doen werken. Klanten willen hun IT-infrastructuur aanpassen
zodanig dat deze flexibeler wordt en automatisch kan worden aangepast
aan de vereisten van de business. Klanten zullen in de eerste plaats
investeren in technologieën die het systeembeheer minder complex maken
en die IT-managers de mogelijkheid bieden om zich te concentreren op
een betere dienstverlening.
Klanten zoeken naar een manier om de risico's te beheren die gepaard
gaan met het zakendoen in een steeds meer veranderlijke omgeving. Ze
moeten de onafgebroken risico's evalueren van mogelijke indringingen
en inbreuken op de beveiliging die de klanteninformatie of de
businesstransacties in het gedrang zouden kunnen brengen. Hun eigen
klanten verwachten van hen dat ze op elk moment beschikbaar zijn,
waarbij nieuwe niveaus vereist zijn inzake planning en capaciteit van
businesscontinuïteit. Het gaat hierbij niet alleen om een
beveiligingsbeleid, maar ook om wat er moet beveiligd worden, wie er
tegen wat beveiligd moet worden, welke de risico's voor de organisatie
zijn en hoe alles geïmplementeerd en beheerd moet worden.
Klanten streven naar een op-de-klant-gerichte bedrijfsstrategie. Maar
dit houdt veel meer in dan in staat zijn om een volledig zicht te
geven op alle interacties met de klant over de verschillende kanalen
heen. Deze interacties op een gecoördineerde manier beheren om een
betere klantenrelatie op te bouwen, is van primordiaal belang. Klanten
beschouwen het beheer van de klantenervaring als een manier om
tegemoet te komen aan de verwachtingen van de klant voor meer
personalisatie en om zichzelf te onderscheiden in de ogen van hun
meest waardevolle klanten.
Na een periode van kostenbesparingen, richten de klanten zich vooral
op de motivatie van hun personeel en op het verschaffen van de
resources en skills om doeltreffender te zijn op het werk. Mensen
moeten nu harder werken dan ooit tevoren en ze zoeken naar manieren om
productiever te zijn. Alle elementen die hiermee te maken hebben -
betere samenwerking, elimineren van dubbele taken, het aanleren van
betere beheer-skills - zijn allemaal bedoeld om de mensen minder tijd
te doen besteden aan hun dagelijks werk zodat ze op een meer
doeltreffende manier kunnen bijdragen tot de business.
De aanschaf, de budgettering en het beheer van IT- investeringen
vereenvoudigen De financiering voor de IBM on demand express-
oplossingen werd zo uitgewerkt dat kleinere bedrijven over
vereenvoudigde financieringsformules kunnen beschikken, waardoor ze
zich nu de nieuwste technologie kunnen aanschaffen zonder dat ze over
de brug moeten komen met grote kapitalen of resources om de
investering te beheren. Dit past volledig in het kader van de
doelstelling van IBM om technologie en diensten voor grote bedrijven
binnen het bereik te brengen van middelgrote bedrijven.
"Klanten uit de middenmarkt hebben ons verteld dat ze behoefte hebben
aan eenvoudigere contracten en een soepelere prijzenstructuur - en we
hebben naar hen geluisterd," zegt Peter Matthews, general manager, IBM
Global Financing Europe Middle East Africa. "IBM heeft voor een
doorbraak gezorgd met deze portefeuille-benadering, waarbij de klanten
kunnen genieten van de flexibiliteit van on demand express-oplossingen
en het online gebruiksgemak en de agressieve prijzen van de
financieringsaanbiedingen van IBM. Wij zorgen ervoor dat deze
bedrijven op een gemakkelijke en voordelige manier geavanceerde
technologie kunnen aankopen die voor een sneller investeringsrendement
van de klant kan zorgen."
De portefeuille, die specifiek voor de middenmarkt werd ontwikkeld,
bevat een aantal goedkope financieringsformules, samen met een
gestroomlijnd proces voor kredietgoedkeuring om de
financieringsverplichtingen te vereenvoudigen. Op deze manier
beschikken de klanten over een concurrentieel betalingsschema en de
flexibiliteit om om het even welke on demand express-oplossing sneller
te upgraden, uit te breiden en te installeren en met een sneller
rendement van de IT-investering. Bovendien bieden de uitgebreide
leasingprogramma's van IBM eenvoudige en gemakkelijk te begrijpen
contracten om de financiering te vergemakkelijken voor de aanschaf van
de technologie, met diensten inzake asset-beheer die de
onderhoudskosten en het risico op verouderde IT beperken voor de
klant.
Over IBM
IBM is 's werelds grootste IT-bedrijf en helpt al 80 jaar lang
bedrijven te innoveren. IBM is leidinggevend leverancier van
e-business oplossingen en stelt alles in het werk om bedrijven,
Business Partners en ontwikkelaars optimaal gebruik te laten maken van
de mogelijkheden geboden door Internet en netwerkcomputergebruik
binnen een uitgebreide reeks van businesses en sectoren. Het bedrijf
biedt een waaier van overkoepelende en specifieke sectorgebonden
oplossingen om tegemoet te komen aan de behoeften van alle soorten
bedrijven.
Website: http://www.ibm.com/nl