WGCC
Toetreding tot Werkgeversvereninging Callcenters (WGCC)
Customer Contact Career Portal B.V. thodn Learning2Match.com treedt
toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)
Leidschendam, 6 oktober 2004
Customer Contact Career Portal B.V. (CCC Portal) is toegetreden tot de
Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC).
CCC Portal is begin 2002 opgericht en richt zich primair op het
leveren van internet opleidingen en human resource development tools
voor de contact center branche.
Als eerste in Nederland heeft CCC Portal een facilitair contactcenter
met ervaren opleiders als begeleiders van studenten van haar
opleidingen en toetsen in de branche.
CCC Portal heeft, in samenwerking met de WGCC, het project
Professionalisering Facilitaire Callcenters (PFCC) opgezet. PFCC wordt
ondersteund door een subsidie van Senter in het kader van de
'Scholingsimpuls'. Met dit project worden de kansen op doorstroming
voor elke werknemer vergroot, niet alleen binnen de branche, maar ook
daarbuiten.
De opleidingsprogramma's van CCC Portal worden uitgebracht onder de
naam Learning2Match.com
De directeur-grootaandeelhouder van CCC Portal is Hanny Philipse. Het
bedrijf is gevestigd in Amsterdam.
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. De WGCC bundelt en behartigt de belangen
van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is
voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang.
Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als
arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.
Nadere informatie voor de pers,