WGCC

Toetreding tot Werkgeversvereninging Callcenters (WGCC)

Customer Contact Career Portal B.V. thodn Learning2Match.com treedt toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

Leidschendam, 6 oktober 2004

Customer Contact Career Portal B.V. (CCC Portal) is toegetreden tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC).
CCC Portal is begin 2002 opgericht en richt zich primair op het leveren van internet opleidingen en human resource development tools voor de contact center branche.
Als eerste in Nederland heeft CCC Portal een facilitair contactcenter met ervaren opleiders als begeleiders van studenten van haar opleidingen en toetsen in de branche.
CCC Portal heeft, in samenwerking met de WGCC, het project Professionalisering Facilitaire Callcenters (PFCC) opgezet. PFCC wordt ondersteund door een subsidie van Senter in het kader van de 'Scholingsimpuls'. Met dit project worden de kansen op doorstroming voor elke werknemer vergroot, niet alleen binnen de branche, maar ook daarbuiten.
De opleidingsprogramma's van CCC Portal worden uitgebracht onder de naam Learning2Match.com
De directeur-grootaandeelhouder van CCC Portal is Hanny Philipse. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. De WGCC bundelt en behartigt de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers,