Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Grolsch kiest ook dit jaar voor opvallende online campagne bij de lancering van Herfstbok.

Bookmark ontwikkelt nieuwe online campagne op terugkerend thema 'De Bok is Los!'.

Naarden, 4 oktober 2004.

Vanaf maandag 4 oktober is Grolsch Herfstbok weer verkrijgbaar. Vorig jaar besloot de marktleider onder de bokbieren voor het eerst ook fors internet in te zetten, om op opvallende wijze de consument te laten weten dat het weer tijd is voor Grolsch Herfstbok. De online campagne "De Bok is Los!" bleek toen een groot succes en werd tevens bekroond met een Zilveren SpinAward.

Brandmanager Grolsch Herfstbok Tom Huijskes: "Vorig jaar hebben we een spraakmakende internetcampagne gelanceerd, met een sterk viral marketing karakter. In een zeer korte periode werd de Herfstbok website ruim 300.000 keer bezocht, waarbij de bezoeker actief met ons merk aan de slag ging. De kracht van internet kwam in deze campagne sterk naar voren. Alle reden om ook dit jaar weer fors op internet in te zetten."

Net als vorig jaar bedacht en ontwikkelde Bookmark, het interactieve marketingbureau van Grolsch, de online campagne gebaseerd op het terugkerende thema 'De Bok is Los!'. Dit thema wordt dit jaar zeer letterlijk genomen: negen verschillende bokken (allen met eigen uiteenlopende karakters) zijn losgebroken en hebben zich verstopt op verschillende websites. De consument wordt uitgedaagd om ze allemaal op te sporen.

Op de actiewebsite www.debokislos.nl krijgt de deelnemer hints op welke websites de verschillende bokken het laatst gesignaleerd zijn. Hiertoe is een nauwe samenwerking aangegaan met aantal partners, te weten: Wanadoo, ilse media, Ajax, Lastminute.nl en ID&T. Deelnemers maken een interactieve reis langs de websites van alle partners, zodat de campagne tevens zorgt voor additionele traffic op deze websites.

Zodra alle bokken gevangen zijn, maakt men kans op aansprekende herfstreizen. De hoofdprijs is een herfstreis rond de wereld, waarbij de winnaar de herfst gaat proeven in maar liefst drie verschillende landen: Schotland, Zuid-Afrika én Canada

Managing Director Brian Hirman van Bookmark: "Na het enorme succes van vorig jaar, zijn de verwachtingen voor dit jaar weer hoog. Het heeft in elk geval geleid tot een unieke campagne, die gepaard gaat met interessante samenwerkingsverbanden tussen diverse partners. Het gegeven dat twee grote portals als ilse en Wanadoo gezamenlijk actief willen participeren in deze campagne, is voor ons een bevestiging dat we een origineel concept en een interessante case hebben ontwikkeld."

De campagne en de website www.debokislos.nl zijn tot en met 16 oktober 2004 online.

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, ANWB Engin, Buena Vista Home Entertainment (Disney), Cadillac Europe, Center Parcs, Grolsch, Philips, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is sedert 1997 uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of meer (high-res.) beeldmateriaal: Bookmark, Brian Hirman
e-mail: b.hirman@bookmark.nl
telefoon: 035 - 672 10 00


---- --