Het congres van de Nieuwe Authenticatie Voorziening
Eén wachtwoord voor alle internetcontacten met de overheid.
5 oktober 't Spant te Bussum Inschrijven
Doel
Het NAV congres heeft als doel het enthousiasmeren van
overheidsorganisaties om aan te sluiten op de NAV. De NAV (ook bekend
als Burgerpin) heeft in korte tijd een authenticatievoorziening
ontwikkeld die het voor de rijksoverheid en lokale overheden mogelijk
maakt om via internet gepersonaliseerde dienstverlening voor burgers
aan te bieden. Gedurende het congres maakt u kennis met de
mogelijkheden van de NAV en ontdekt u welke ICT, juridische en
organisatorische ontwikkelingen de snelle lancering van de NAV
mogelijk hebben gemaakt. Tevens wordt op deze middag de definitieve
naam van de authenticatievoorziening gepresenteerd. Na afloop heeft u
gelegenheid om met uw collegas van andere gemeenten en
uitvoeringsorganisaties bij te praten. Kortom, dit is een uniek
evenement waar u bij moet zijn!
Het congres bestaat uit een plenair deel, een informatiemarkt en
deelsessies
Programma
12.00-13.00 uur Aankomst, lunch en informatiemarkt
13.00-13.30 uur Opening plenaire sessie
Olf Kinkhorst, programmamanager NAV
Wat kan de NAV voor u betekenen?
Presentatie van de definitieve naam
13.30-14.15 uur Paneldiscussie strategische ontwikkelingen rondom de
NAV
* Francisco van Jole, internet journalist en mede-presentator van
Radio Online van de Tros, zal de discussie leiden.
* Erik Gerritsen, gemeentesecretaris van de Gemeente Amsterdam
* Harry van Zon, directeur Innovatie en Informatiebeleid Openbare
Sector (IIOS) van het ministerie van Binnenlandse Zaken
* Udo Groen, lid Raad van Bestuur Sociale Verzekerings Bank,
voorzitter Manifest Groep
14.15-14.35 uur Ervaringen met de NAV van de gemeente Enschede
Christiaan Elferink, hoofd beheer en ontwikkeling, Gemeente Enschede
14.3514.45 uur Afsluiting plenaire sessie
14.45-15.30 uur Pauze en informatiemarkt
15.30- 16.10 uur Deelsessies ronde 1
16.20 17.00 uur Deelsessies ronde 2
vanaf 17.00 uur Informatiemarkt en borrel
De informatiemarkt
Gemeentelijke leveranciers en leveranciers van andere
overheidsorganisaties zullen op de informatiemarkt hun front- en
backoffice applicaties met koppelingen naar de NAV demonstreren. De
informatiemarkt staat vooral in het teken van laten zien dat het werkt
en hoe het werkt. U zult hier onder meer de laatste ontwikkelingen op
het gebied van ICT vinden! Tevens zullen er in een aparte zaal door
toonaangevende leveranciers informatieve sessies worden gegeven over
authenticatie, identity management en andere gerelateerde onderwerpen.
Deelsessies
U kunt zich vooraf opgeven voor twee van de volgende deelsessies. Elke
deelsessie wordt twee keer gehouden (deelsessies ronde 1 en 2) en
duurt 40 minuten. U kunt aan de hand van het onderwerp zelf bepalen
welke sessie u wilt bijwonen. De deelsessies zijn gericht op
specifieke doelgroepen, maar staan voor iedereen open. Wilt u zo
vriendelijk zijn ook een reservekeus op te geven? De ruimte is echter
berekend op maximaal 40 personen per zaal, dus meldt u snel aan want
vol is vol!
Onderwerpen deelsessies (kies er twee uit)
1. Waarom zou ik binnen mijn gemeente gebruik willen maken van de
NAV?
2. Is de NAV geschikt voor andere overheidsdienstverlening?
3. Hoe werkt de NAV?
4. Doorontwikkeling van de NAV in 2005
5. Landelijke uitrol en communicatie in 2005
6. Wetgeving: veranderingen en kansen
7. Bespiegelingen over de toekomst
1. Waarom zou ik binnen mijn gemeente gebruik willen maken van de NAV?
Doelgroep: bestuurders, sectorhoofden/afdelingshoofden en
coördinatoren verantwoordelijk voor dienstverleningsprocessen
(gemeenten)
Wat is de toegevoegde waarde van de NAV?
Waar kunnen we het voor gebruiken?
Wat moeten we zelf regelen?
Wat betekent dat voor mijn organisatie?
2. Is de NAV geschikt voor andere overheidsdienstverlening?
Doelgroep: bestuurders, sectorhoofden/afdelingshoofden en
coördinatoren verantwoordelijk voor dienstverleningsprocessen van
andere overheden (niet-gemeenten)
Wat is de toegevoegde waarde van de NAV?
Welke overheidsorganisaties kunnen hier gebruik van maken?
Aansluiting van andere domeinen (onderwijs, zorg)
Wat moeten we zelf regelen?
Wat betekent dat voor mijn organisatie?
3. Hoe werkt de NAV?
Doelgroep: ICT-ers en leveranciers
Het concept
De interface
De techniek
Het beheer
Hoe sluiten we aan?
4. Doorontwikkeling van de NAV in 2005
Doelgroep: ICT-ers en leveranciers
Groeimodel
A-Select
SMS authenticatie en PKI
Koppeling met andere registraties voor Nederlanders in het buitenland
en vreemdelingen?
5. Landelijke uitrol en communicatie in 2005
Doelgroep : bestuurders, sectorhoofden/afdelingshoofden,
communicatiemanagers en communicatieadviseurs
De naam
De landelijke uitrol
Communicatiestrategie
Communicatie naar burgers
6. Wetgeving: veranderingen en kansen
Doelgroep: juristen, bestuurders, sectorhoofden/afdelingshoofden, en
coördinatoren verantwoordelijk voor dienstverleningsprocessen
Het NAV concept
Wat verandert er met de AmvB (tijdelijk nummerbesluit A-nummers)?
Wat mag er wel, wat mag er niet?
Welke processen kunnen via de NAV lopen, welke vereisen een hoger
niveau van betrouwbaarheid?
Wat speelt er op langere termijn?
7. Bespiegelingen over de toekomst
Doelgroep: bestuurders, sectorhoofden/afdelingshoofden, en
coördinatoren verantwoordelijk voor dienstverleningsprocessen
De overheidstoegangsvoorziening in perspectief
Authenticatie voor niet-natuurlijke personen
Wat is de relatie met BSN?
Wat is de relatie met de e-Nik?
Hoe doet men dit in het buitenland?
Bespiegelingen over de toekomst
Waar en wanneer?
Datum: 5 oktober 2004
Tijd: 12.00 tot 17.00 uur met aansluitend een borrel
Locatie: t Spant in Bussum
Voor wie is het congres bedoeld?
Het NAV congres is gericht op de volgende doelgroepen:
* Bestuurders, sectorhoofden en afdelingshoofden en/of coördinatoren
verantwoordelijk voor dienstverleningsprocessen van gemeenten
* Bestuurders, sectorhoofden en afdelingshoofden en/of coördinatoren
verantwoordelijk voor dienstverleningsprocessen van andere
overheidsorganisaties
* ICT-ers: informatiemanagers, informatieadviseurs, programmeurs,
projectmanagers en systeembeheerders
* Juristen
* Communicatiemanagers en -adviseurs
* Leveranciers
Kosten
Deelname aan het congres is gratis.
Inschrijving
Indien u zich voor deze informatiebijeenkomst wilt inschrijven kunt u
dit doen bovenaan deze pagina. Bij aanmelding kunt u zich opgeven voor
twee van de zeven deelsessies. Ruim voor het congres ontvangt u een
bevestigingsbrief met uw badge, het programma en de routebeschrijving.
Voor de bezoekers die met het openbaar vervoer komen wordt er een
pendeldienst ingezet om deelnemers van en naar het station Bussum-Zuid
te brengen. Tevens is er voldoende gratis parkeerruimte aanwezig voor
de bezoekers die met de auto komen.
Registratie i.v.m. WBP aangemeld bij het CBP 24-7-2002 meldingsnummer
m-1026707.
Annulering
Annulering van de inschrijving kan alleen schriftelijk (brief, fax of
e-mail) tot uiterlijk vijftien dagen voor het congres.
Bij verhindering mag uw plaats worden ingenomen door een vervanger. U
wordt verzocht eventuele vervanging door te geven aan het Congres- en
Studiecentrum VNG.
Dit congres wordt mede mogelijk gemaakt door:
Voor inlichtingen
Congres- en Studiecentrum VNG
Postbus 30435
2500 GK DEN HAAG
Tel. 070- 3738469
Fax: 070- 3738743
E-mail: cs@vng.nl
Congres-en Studiecentrum VNG