Gemeente Moerdijk
MEERDERHEID MARKTBEZOEKERS TEVREDEN
De marktcommissie heeft een klanttevredenheidsonderzoek gedaan onder
de bezoekers van de markt. De bezoekers zijn vooral tevreden over de
openingstijden en de kwaliteit van de producten. Zestig mensen hebben
een enquêteformulier ingevuld.
De marktcommissie bestaat uit vertegenwoordigers van de
marktkooplieden, de klanten, de gemeente en de ambulante handel. Op de
vragen kwamen de volgende antwoorden:
* 43 van de 60 ondervraagden komen wekelijks op de markt, 8 komen
zelden, de overigen twee tot drie keer per maand.
* 43 ondervraagden zijn tevreden over de huidige opstelling, 9
vinden de opstelling slecht. De overigen vinden het rommelig en
slecht toegankelijk voor rolstoelers.
* 51 ondervraagden zijn tevreden over de huidige openingstijden van
10.00 tot 16.00 uur. 3 ondervraagden zijn niet tevreden. De
overigen hebben suggesties aangedragen voor andere openingstijden.
* Maar tweederde van de ondervraagden, om precies te zijn 41
deelnemers, zijn tevreden over het aanbod. Als gemis werd onder
andere genoemd herenmode, speelgoed, gereedschap en overhemden.
* 48 ondervraagden ondervinden geen ergernissen op de markt, 12 wel.
Als ergernissen werden onder meer genoemd de stank van de
viskraam, de fietsers over de markt en een tekort aan
parkeerplaatsen.
* 58 van de 60 deelnemers aan de enquête zijn tevreden over de
kwaliteit van de producten.
Op het formulier is de mogelijkheid gegeven om suggesties aan te
dragen. De volgende suggesties kwamen naar voren:
* een andere opstelling c.q locatie;
* meer kramen en/of een betere aansluiting;
* de visboeren bij elkaar;
* meer politietoezicht.
De marktmeester gaat met de resultaten van de enquête aan de slag. Hij
probeert het ontbrekende assortiment aan te vullen. De herenmode, die
door zes ondervraagden werd aangegeven, stond al op de markt. Dit
product krijgt een prominentere plaats. Met de visboeren is gesproken
over het reduceren van de stank. Ook naar de overige suggesties wordt
serieus gekeken.