5-10-2004
Toyota wint twee AutoWeek Tevredenheids Trofeeën
Toyota heeft uitstekend gescoord in de strijd om de jaarlijkse
AutoWeek Tevredenheids Trofee en is hiermee het enige volumemerk dat
constant hoge scores weet te behalen.
Een prachtige eerste plaats voor de Toyota Corolla Verso in de
MPV-klasse en derde plaats in het Algemeen Klassement zorgden samen
voor twee Trofeeën. Ook de andere modellen van Toyota waren in de
hoogste regionen van de verschillende klassen te vinden.
Aan de AutoWeek Tevredenheids Trofee 2004 deden maar liefst 24.000
mensen mee. Elk jaar is het consumentenonderzoek weer een duidelijke
weerspiegeling van de waardering van het merk onder zijn eigenaars.
Het Algemeen Klassement geeft aan hoe tevreden de rijders zijn over
hun merk. Toyota scoort in dit klassement een derde plaats. In de
drukbevochten MPV-klasse domineert Toyota met een eerste plaats voor
de Corolla Verso en een tweede plaats voor de Avensis Verso. Niet
alleen over de modellen zijn de Toyota rijders erg tevreden, maar ook
over de Toyota dealers. In deze rangorde staat Toyota op de derde
plaats.
Waardering voor alle modellen
De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2004 bestaat uit acht verschillende
categorieën, waarin Toyota acht keer op het podium staat.
De andere modellen van Toyota worden ook bijzonder hoog gewaardeerd
door hun rijders. Zo eist de Toyota Yaris in de Compacte klasse een
tweede plaats op. De Toyota Corolla scoort geweldig in de Compacte
middenklasse met een gedeelde tweede plaats. Door de laaiend
enthousiaste reacties van de bestuurders heeft de Toyota Avensis de
derde plaats veroverd in de Middenklasse. Het feest is compleet
doordat de Toyota RAV4 op de tweede plaats staat in het segment van de
SUVs.
Opzet AutoWeek Tevredenheids Trofee
De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2004 werd uitgevoerd in samenwerking
met het onderzoeksbureau Trendbox. Alle deelnemers gaven hun mening
over de auto, het merk en de dealer via het internet of via het
tijdschrift. Aan de hand van onder meer e-mail en IP-adressen werd er
gecontroleerd of de respondenten niet meer dan één reactie hadden
ingestuurd. Om de betrouwbaarheid van het onderzoek nog groter te
maken, worden in het onderzoek alleen die merken en modellen
meegenomen waarvan minimaal vijftig bestuurders aan de enquête hebben
meegedaan.
AutoRai