Introductie eerste vliegtuigabri in Nederland
Reclameboodschap bij Schiphol gegarandeerd zichtbaar vanuit de lucht
5 oktober 2004 - Pearle Opticiens en haar reclamebureau Euro RSCG
introduceren in het kader van de campagne Zichtgarantie de eerste
vliegtuigabri in Nederland. Op deze manier wil Pearle Opticiens de
naar inschatting 42 miljoen mensen bereiken die elk jaar via Schiphol
vliegen. Pearle garandeert met deze actie letterlijk voor iedereen
altijd en overal goed zicht, zelfs hoog in de lucht.
Pearle Opticiens heeft uitvoerig gezocht naar een alternatief voor de
traditionele media om de boodschap van Zichtgarantie onder de aandacht
te brengen. Het resultaat is een uniek medium gericht op: werk- en
vrijetijdsreizigers, vakantiegangers en zakenlieden. De vliegtuigabri
is een idee van de optiekketen in samenwerking met het reclamebureau.
De zogeheten JumboAbri ziet er exact uit als een gewone abri, maar is
bijna 15 keer zo groot met een hoogte van ruim 22 meter. De
reclameboodschap is zelfs zichtbaar vanuit een vliegtuig. De JumboAbri
ligt sinds 5 oktober plat op de grond bij schiphol.
Zichtgarantie
Aanleiding van het introduceren van de JumboAbri is de campagne
Zichtgarantie.
Klanten van Pearle Opticiens zijn voortaan twee jaar lang verzekerd
van goed zicht. Het principe is heel eenvoudig. Als de sterkte van de
ogen binnen twee jaar na aankoop van een bril verandert, dan krijgt de
klant gratis nieuwe glazen. Met deze unieke garantie wil Pearle
Opticiens ervoor zorgen dat iedereen altijd en overal goed en veilig
zicht heeft. Om van de Zichtgarantie gebruik te maken, moet de klant
wel verplicht elk jaar, gedurende twee jaar, een gratis oogmeting doen
bij Pearle Opticiens. Pearle Zichtgarantie geldt naast de
gebruikelijke garanties en service. Voor de precieze voorwaarden
verwijst de opticien naar de winkel.
easyJet versus KLM
Pearle wil de JumboAbri in de toekomst ook door andere partijen laten
gebruiken. Voor iedereen die op de interessante doelgroep indruk wil
maken, staat op www.jumboabri.nl alle informatie. Woordvoerder
Willemijn Schneyder van Pearle Opticiens had nog een goed idee:
'Misschien kan easyJet de klanten van KLM een goede reis
toewensen?'.