Tiscali publieksprijs uitgereikt op Nederlands Film festival
And the winner is .....
Utrecht, 1 oktober 2004 - De uitreiking van de Gouden Kalveren is altijd het hoogtepunt van het Nederlands Film Festival. De hele filmwereld kijkt hier elk jaar reikhalzend naar uit en vanavond was het zo ver. Er is één Gouden Kalf dat niet door de jury werd toegekend, het Gouden Kalf voor de Tiscali Publieksprijs. Dit Gouden Kalf wordt toegekend aan de regisseur van een speelfilm in competitie voor de Tiscali Publieksprijs en wordt bepaald door middel van een enquete onder het festivalpubliek.
And the winner is... 'Simon' van Eddy Terstall. De regisseur kreeg de prijs uit handen van Robert Jan Westdijk, regisseur van 'Phileine zegt sorry'. 'Simon' gaat over de onwaarschijnlijke vriendschap tussen de homofiele studentikoze Camiel en vrije jongen, hasjdealer en vrouwenversierder Simon. De film liet 'In Oranje' van Joram van Lürsen en 'Polleke' van Ineke Houtman achter zich in de top drie. Aan de Tiscali Publieksprijs is een extra prijs verbonden in de vorm van internetpromotie via het Tiscali mediaplatform ter waarde van ¤ 10.000,-.
Tiscali, het Europese internetcommunicatiebedrijf, is vanaf dit jaar de nieuwe hoofdsponsor van het Nederlands Filmfestival en naamgever van de Tiscali Publieksprijs. Tiscali is de derde hoofdsponsor, naast Publieke Omroep en Utrechts Nieuwsblad/Amersfoortse Courant. Tiscali ziet een sterke toekomst in de combinatie van film en internet. De ondersteuning van het Nederlands Film Festival past naadloos binnen de strategie van Tiscali om de veelzijdige functie van internet binnen de filmwereld verder te versterken. Tiscali is ook de stuwende kracht achter de nieuwste, meest complete filmportal van Nederland:
Over Tiscali B.V.Tiscali B.V. is de Nederlandse dochter van Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), 'the Internet Communication Company'. Tiscali biedt breedband- en inbelinternettoegang voor consumenten en zakelijk gebruik, innovatieve communicatiediensten en content. Op 30 juni 2004 had Tiscali 7,9 miljoen actieve gebruikers en was het aantal breedbandabonnees gestaag gegroeid tot 1,44 miljoen. De corporate website van Tiscali is <..>www.tiscali.com . De Nederlandse website van Tiscali is
Tiscali
Tiscali