Tiscali

Tiscali publieksprijs uitgereikt op Nederlands Film festival

And the winner is .....

Utrecht, 1 oktober 2004 - De uitreiking van de Gouden Kalveren is altijd het hoogtepunt van het Nederlands Film Festival. De hele filmwereld kijkt hier elk jaar reikhalzend naar uit en vanavond was het zo ver. Er is één Gouden Kalf dat niet door de jury werd toegekend, het Gouden Kalf voor de Tiscali Publieksprijs. Dit Gouden Kalf wordt toegekend aan de regisseur van een speelfilm in competitie voor de Tiscali Publieksprijs en wordt bepaald door middel van een enquete onder het festivalpubliek.

And the winner is... 'Simon' van Eddy Terstall. De regisseur kreeg de prijs uit handen van Robert Jan Westdijk, regisseur van 'Phileine zegt sorry'. 'Simon' gaat over de onwaarschijnlijke vriendschap tussen de homofiele studentikoze Camiel en vrije jongen, hasjdealer en vrouwenversierder Simon. De film liet 'In Oranje' van Joram van Lürsen en 'Polleke' van Ineke Houtman achter zich in de top drie. Aan de Tiscali Publieksprijs is een extra prijs verbonden in de vorm van internetpromotie via het Tiscali mediaplatform ter waarde van ¤ 10.000,-.

Tiscali, het Europese internetcommunicatiebedrijf, is vanaf dit jaar de nieuwe hoofdsponsor van het Nederlands Filmfestival en naamgever van de Tiscali Publieksprijs. Tiscali is de derde hoofdsponsor, naast Publieke Omroep en Utrechts Nieuwsblad/Amersfoortse Courant. Tiscali ziet een sterke toekomst in de combinatie van film en internet. De ondersteuning van het Nederlands Film Festival past naadloos binnen de strategie van Tiscali om de veelzijdige functie van internet binnen de filmwereld verder te versterken. Tiscali is ook de stuwende kracht achter de nieuwste, meest complete filmportal van Nederland: www.ditmoetjezien.nl. Samen met verschillende filmdistributiemaatschappijen biedt Tiscali op deze site exclusief audio- en videomateriaal van vóór en achter de schermen. Naast nauwe betrokkenheid bij de promotie van een aanzienlijk aantal films, heeft Tiscali deze zomer een grote stap gezet door 06/05 de film over de moord op Pim Fortuyn en geregisseerd door Theo van Gogh, te financieren. Tiscali heeft alle rechten en de exclusieve distributie van 06/05 verworven. De film zal half december als eerste film in Europa via internet in première gaan. Hiermee heeft Tiscali een nieuwe weg ingeslagen als voortrekker van internet als medium om hoogwaardige content te distribueren.

Over Tiscali B.V.Tiscali B.V. is de Nederlandse dochter van Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), 'the Internet Communication Company'. Tiscali biedt breedband- en inbelinternettoegang voor consumenten en zakelijk gebruik, innovatieve communicatiediensten en content. Op 30 juni 2004 had Tiscali 7,9 miljoen actieve gebruikers en was het aantal breedbandabonnees gestaag gegroeid tot 1,44 miljoen. De corporate website van Tiscali is <..>www.tiscali.com . De Nederlandse website van Tiscali is www.tiscali.nl



Tiscali