Een zoen voor je pensioen
Geef je toekomst een dikke zoen: onder dat motto start de Stichting
Pensioenkijker.nl dit najaar een campagne om het pensioenbewustzijn
van vrouwen in de leeftijd van 25 tot 40 jaar te vergroten. Uit
onderzoek blijkt dat vrouwen veel minder pensioenbewust zijn dan
mannen, terwijl hun pensioenopbouw er in het algemeen heel wat
slechter uitziet.
Veel vrouwen werken parttime, of werken (een aantal jaren) niet om
voor het gezin te zorgen. Dat heeft grote consequenties voor de
pensioenopbouw. Uit onderzoek dat in opdracht van de Stichting
Pensioenkijker.nl is uitgevoerd, blijkt echter dat vrouwen zich dat
lang niet altijd realiseren. Ruim 35% van alle vrouwen (tegenover
minder dan eenderde van de mannen) weet niet hoe ze er financieel voor
staat als ze met pensioen gaat, maar heeft het zich de afgelopen twee
jaar wel eens afgevraagd. Vrouwen gaan echter veel minder snel dan
mannen op zoek naar informatie om meer over hun pensioen te weten te
komen.
Publiciteit
Voor de Stichting Pensioenkijker.nl (waarin ook het Verbond
participeert) reden genoeg om een speciale, op vrouwen toegespitste
campagne te starten. Via free publicity en publiciteit in
radiocommercials en advertenties in kranten worden vrouwen gewezen op
de invloed van bepaalde leefmomenten op het pensioen. Wat betekent het
bijvoorbeeld voor je pensioenopbouw als je minder gaat werken? En
welke gevolgen heeft een scheiding voor je pensioen? Op dat soort
vragen geeft de stichting antwoord. Voor meer informatie worden
vrouwen doorverwezen naar de website www.pensioenkijker.nl. Daarnaast
zal de Stichting Pensioenkijker.nl dit najaar een congres organiseren
over het campagnethema.
Verzekerd!, september 2004
Verbond van Verzekeraars