Ingezonden persbericht


Extra oppervlakte van 10.000 m2 biedt ruimte aan ongeveer 40 winkels

Uitbreiding Designer Outlet Centre Roermond van start

Roermond, 28 september 2004 - Designer Outlet Roermond zal tijdens de zomer volgend jaar aanzienlijk worden vergroot. Eigenaar McArthurGlen is begonnen met de bouw van de tweede fase nu de gemeente Roermond hiervoor de bouwvergunning heeft verleend. Dit gebeurde nadat de provincie Limburg had ingestemd met een wijziging in het bestemmingsplan.

De totale oppervlakte van Designer Outlet Roermond groeit met 9.692 m2 tot bijna 28.000 m2. Er komen ongeveer 40 winkels bij die het bestaande aanbod van het complex zullen versterken. Op dit moment telt Designer Outlet Roermond 63 winkels en 7 horeca bedrijven. Er wordt gebouwd op het terrein gelegen langs de N280.

Het Designer Outlet Roermond ging in november 2001 open en ontving sindsdien bijna 6 miljoen bezoekers. In 2003 bezochten ruim 2.2 miljoen mensen het centrum waardoor het in zeer korte tijd is uitgegroeid tot één van de belangrijkste trekpleisters voor dagtoeristen in Nederland. Joey W. Kaempfer, chairman van McArthurGlen hierover: "De voortdurend steigende bezoekersaantallen bevestigen dat wij met Roermond een fantastische locatie gekozen hebben. Dat deze mening ook door anderen wordt gedeeld bewijst het feit dat 50% van de uitbreiding reeds verhuurd is."

Om een blijvende aantrekkingskracht te garanderen, heeft McArthurGlen van meet af aan gestreefd naar uitbreiding. De plannen hiertoe konden pas worden gerealiseerd, nadat een studie had aangetoond dat het Designer Outlet Roermond in algemene zin niet heeft geleid tot structurele verschuivingen in de bestaande detailhandelstructuur en dat dat ook van een groter centrum niet wordt verwacht.

McArthurGlen is blij met de uitbreiding en verheugt zich erop de bestaande relaties met de plaatselijke detailhandel verder te versterken. Daarbij hoopt de onderneming dat de Roermondse winkeliers en Designer Outlet Roermond nog intensiever zullen samenwerken om het synergetische effect te versterken en de bezoekers van Roermond een uitstekende mix van shopping, horeca, cultuur en recreatie te bieden.