-------------------------------------------------------------------------- EADS Telecom integreert telefoniefuncties in desktop met webservices --------------------------------------------------------------------------
Telephony Web Portal nu ook in Nederland verkrijgbaar via Actis Schiphol-Rijk, 29-09-2004
Actis, leverancier van kennis en oplossingen op het gebied van tele- en datacommunicatie, maakt bekend dat EADS Telecom's Telephony Web Portal nu ook in Nederland verkrijgbaar is. Telephony Web Portal is eerder dit jaar door EADS Telecom geïntroduceerd en is een platform voor het ontwikkelen van telefonieapplicaties op basis van webservices.
"Telephony Web Portal is een toolbox waarmee systeembeheerders snel en eenvoudig applicaties kunnen ontwikkelen en configureren," aldus Jan Peter Kalksma, algemeen directeur van Actis. "Door webtalen als XML en SOAP te gebruiken, kunnen bedrijven eindelijk IP inzetten om snel krachtige telefonieapplicaties aan te bieden aan hun gebruikers. Zo kan eenvoudig een applicatie gemaakt worden waarmee verkopers vanuit een excel spreadsheet met één muisklik telefoontjes kunnen plegen. Of kan een intranet of internetsite uitgebreid worden met een directe interface met leveranciers. Zowel de interne als de externe communicatie wordt effectiever en eenvoudiger, wat een snelle terugverdientijd oplevert."
Telephony Web Portal wordt aangeboden met een aantal standaard applicaties, zodat bedrijven gelijk van de computer-telefonie-integratie kunnen profiteren, zoals TWP Caller, een belapplicatie, en TWP Alerter, een applicatie om bellers te identificeren. Deze applicaties integreren de bel- en ID-functies van een telefoon met de desktopcomputers, waardoor gebruikers snel nummers op kunnen zoeken in databases, applicaties of zelfs websites. Ze kunnen het nummer vervolgens naar het TWP-window op hun PC slepen, waarna die automatisch het nummer draait. De beschikbare services kunnen uiteraard ook worden afgestemd op de behoeften van de klant.
Omdat TWP een internetgebaseerde technologie is, kan iedereen op het bedrijfsnetwerk gebruik maken van de functies. Telephony Web Portal kan werken met ieder telefoontoestel in het systeem, analoog, DECT, digitaal of IP. Installatie is snel en eenvoudig, er hoeft alleen een shortcut gecreëeerd te worden op de individuele PC's, alle services worden gehost op de webserver. Dankzij de flexibele, standaard technologie is weinig training vereist voor het beheer, en de webadministratie is zeer toegankelijk.
"Door de gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit en eenvoudige installatie van Telephony Web Portal, is het een uitstekend middel om de productiviteit te verhogen," aldus Kalksma. "Dit is een voorbeeld van de kracht van internettelefonie, het maakt nieuwe en betere communicatiemiddelen mogelijk door de integratie van netwerk en ontwikkeling in een IP-omgeving. Zowel systeembeheerders als gebruikers profiteren van de oplossing."
-------------------------------------------------------------------------- END --------------------------------------------------------------------------
Over Actis:
Actis is sinds 1996 leverancier van kennis en oplossingen op het gebied van tele- en datacommunicatie, met daarin een belangrijke rol voor IP-telefonie. De dertig medewerkers zijn gespecialiseerd in de integratie van spraak ? en datacommunicatie en beschikken over uitgebreide ervaring en expertise. Actis heeft een eigen ontwikkelingsafdeling voor maatwerkapplicaties. Actis biedt via een eigen opleidingsinstituut, de Actis Academy, een scala aan trainingen op het gebied van data- en telecommunicatie aan. Belangrijke productpartners van Actis zijn Nortel Networks en EADS Telecom.
Meer informatie:
Actis
Jan Peter Kalksma
T: +31 20 316 2123
E: jkalksma@actis.nl
Voor journalisten:
NewsEngine PR
Ezra van Tiel
T: +31 20 567 2170
E: ezra.vantiel@newsenginepr.com
Ref.:ABS0011-1DC30E