Ingezonden persbericht
-- PERSBERICHT --
MSN.NL BIEDT STANDAARD RICH MEDIA TECHNOLOGIE IN CPM TARIEVEN
Amsterdam, 29 september 2004 - Dankzij een internationale overeenkomst
die Eyeblaster (rich media platform) onlangs met MSN Inc. in Redmond
Washington heeft afgesloten hoeven media buro's/adverteerders, in geval
ze rich media op MSN.nl willen publiceren, niet meer seperaat rich media
technologie in te kopen.
Het Eyeblaster platform wordt door exploitanten, media buro's en
creatieve buro's wereldwijd ingezet om rich media campagnes te
ontwikkelen, managen en te publiceren.
"Het Eyeblaster platform biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden op het
gebied van rich media. Functionaliteiten zoals FlashVideo commercials,
Datacollectie, email to a friend, bandwith detection en interaction
reports worden standaard in het Eyeblaster platform aangeboden", aldus
Yoav Arnstein Vice President International Business Development van
Eyeblaster Inc.
Daarnaast is het probleem van maximale file grootte bij banners voorbij.
Vaak mogen banners 15 kb groot zijn. "Hier lopen buro's continue
tegenaan zodra ze iets creatiever willen zijn in hun uitingen. Via de
Eyeblaster polite download technologie kunnen we banners aanbieden tot
2.2 mb zonder dat de site trager wordt", aldus Guy Makmel van
Easyconcepts (Eyeblaster technologie provider in de Benelux)
De eerste campagne die onder deze overeenkomst valt is een Video ad voor
Centraal Beheer Achmea die momenteel op diverse sites loopt. Deze
campagne is ontwikkeld door TribalDDB en ingekocht door OMD Nederland.
-- EINDE PERSBERICHT --