Ingezonden persbericht
Persbericht: Multichannel campagne voor nieuwe Cadillac SRX
Multichannel campagne voor nieuwe Cadillac SRX
Naarden, 27 september 2004 - Het in Naarden gevestigde interactieve
marketingbureau Bookmark heeft voor opdrachtgever Cadillac Europe een
pan-Europese multichannel campagne ontwikkeld rondom de introductie van de
luxe crossover, de Cadillac SRX. De SRX, die de brug slaat tussen een SUV en
een luxe (sport-)sedan, bouwt door zijn kenmerkende design verder aan 'the
new look of Cadillac', het nieuwe gezicht van Cadillac. Potentiële kopers
worden via diverse kanalen zowel online als offline geïnformeerd over de
nieuwe auto en uitgenodigd voor een proefrit. Als onderdeel van de campagne
werd in maar liefst 10 verschillende talen een speciale website gelanceerd:
www.srx-look.com.
Er is strategisch gekozen voor een gefaseerde pan-Europese
introductiecampagne van de SRX. Zo is eind augustus een uitgebreid
DM-programma gestart, waar meerdere contactmomenten zijn ingebouwd. In de
eerste pre-launch fase kunnen prospects zich inschrijven voor het SRX
informatieprogramma. Het thema in de pre-launch fase is het enerverende SRX
Hotspots, waarbij prospects multimediaal worden 'uitgedaagd' hun meest
bijzondere, hippe en trendy locatie in Europa op te geven op de
actie-website: hotels, clubs, restaurants, etc. die qua design, luxe of
uitstraling net zo uniek zijn als de SRX. De inzender van de beste 'hotspot'
wint een 7-daagse reis voor vier personen naar New York, om daar de beste
hotspots te gaan bezichtigen en te ervaren.
Kan de bezoeker in de pre-launch fase reeds kennismaken met de SRX, in de
tweede fase wordt de prospect verleid een proefrit te maken. Hiertoe
ontvangt men een tweede mailing verpakt in een luxe box, met daarin een
brochure en een hybride CD-rom. Hierop staan (naast een multimediale
presentatie van de SRX) muziektracks en een multiplayer game. Indien een de
prospect besluit een proefrit te maken, dan ontvangt hij of zij een luxe
ingebonden SRX Hotspots boek van de dealer cadeau.
De introductie van de SRX en de website worden ondersteund door een
pan-Europese online campagne. Opvallend daarbij is dat er gebruik wordt
gemaakt van banners met zeer uiteenlopende, voornamelijk afwijkende
formaten.
Vanaf oktober zal de SRX in de Europese showrooms staan.
NOOT AAN DE REDACTIE
Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de
organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing
strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en
loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven
zoals Cadillac Europe, Center Parcs, Disney, Grolsch, Philips en Videoland,
en is in zeven jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende
interactieve marketingadviesbureaus in Nederland.