DIERENBESCHERMING
http://www.dierenbescherming.nl
Persconferentie: start plantaardig offensief NVB
Hilversum, 9 september 2004 - De Nederlandse Vegetariƫrsbond (NVB)
start op 25 september 2004 haar meerjarige campagne: 'Plantaardig
offensief'. Die dag vindt in Utrecht een groots opgezet evenement
plaats onder de noemer 'V-day: smullen zonder vlees!' met medewerking
van een keur aan bekende Nederlanders. Zij zullen onder meer de
uitdaging aangaan om in de week voorafgaand aan V-day vlees en vis
links te laten liggen. De NVB introduceert dan tevens 'de prijs der
zotheid' en 'de prijs der zintuigen'.
Om haar plannen voor de komende jaren toe te lichten en meer bekend te
maken over het programma van V-day, houdt de NVB met marktonderzoek-
en adviesbureau Aurelia! a.s. maandag 13 september een persconferentie
in Den Haag:
Locatie: Perscentrum Nieuwspoort Den Haag, Frits v.d. Poelzaal
Tijdstip: 11.00 - 12.00 uur
Programma:
- Trends en ontwikkelingen in de markt voor vleesvervangers. Wim
Engels, directeur van Aurelia! geeft een toelichting op de jongste
cijfers en trends binnen de markt voor vleesvervangers.
- Plantaardig offensief NVB. 'De vier V's: Verminderen & Vervangen van
Vleesconsumptie en Verfijnen & Verbeteren van vleesalternatieven in
een meerjarige V-campagne'. Bernd Timmerman, directeur van de NVB,
geeft een toelichting op het nieuwe communicatiebeleid en het
plantaardig offensief van de NVB. De NVB kiest voor het
maatschappelijk debat: participatie van consumenten en veranderingen
in de markt.
V-day wordt mede mogelijk gemaakt door de Dierenbescherming, Honig en
het ministerie van VROM