Ingezonden persbericht
Persinformatie
TNT ZET KLANT EN MEDEWERKERS CENTRAAL IN NIEUWE RECLAMECAMPAGNE
Houten, 23 september 2004. Express-dienstverlener TNT lanceert deze week haar nieuwe reclamecampagne met als thema 'we houden het graag persoonlijk'. Uniek aan de campagne is de inzet van medewerkers van Nederlandse TNT vestigingen. De inzet van deze medewerkers, van directie tot call centre en chauffeurs, moet onder andere het MKB aanspreken en hen ertoe bewegen om TNT als preferred supplier te selecteren. De campagne is van de hand van het in Amsterdam gevestigde reclamebureau Red Cell Not Just Film. Dit bureau heeft na een uitvoerige bureauselectie de opdracht voor de nieuwe campagne verworven.
MKB centraal in campagne
In de relaties met huidige klanten scoort TNT al heel goed op persoonlijke dienstverlening. Dit blijkt uit de klanttevredenheidsonderzoeken die TNT regelmatig doet. In deze campagne spreken we ook potentiële TNT-klanten op een persoonlijke manier aan, waarbij we ons met name richten op het MKB. 'Bedrijven die niet dagelijks een express dienst inschakelen zijn ook belangrijk voor TNT. Daar zit een grote kans op groei' aldus Luc Salomons, Manager Marketing & Communications TNT Nederland.
Investor in People
Het campagnethema komt voort uit de reputatie van TNT als onderneming die zwaar investeert in het personeel. Door medewerkers in de campagne uitingen centraal te plaatsen wordt deze reputatie benadrukt. Red Cell Not Just Film heeft een auditieronde langs alle TNT vestigingen gemaakt en uit de vele medewerkers is uiteindelijk een selectie van 9 personen gemaakt. Zij zijn niet alleen te zien in uitingen als advertenties, reclamezuilen en billboards maar komen ook terug op ruim 100 vrachtwagens van TNT en in een serie van 5 radiocommercials. Luc Salomons vervolgt: 'Het is een mooie uitgebalanceerde campagne. Doordat het thema naadloos aansluit bij onze identiteit herkennen de medewerkers van TNT zich goed in de campagne. Ze zijn er trots op om voor TNT te werken en juist dat zorgt ervoor dat TNT een optimale en persoonlijke dienstverlening kan leveren. Hierin onderscheiden wij ons'. Rose Verdurmen, Commercieel Directeur TNT Nederland, valt hem bij: 'Het is een innemende campagne die bij onze medewerkers veel positieve reacties heeft opgeroepen. Onze klanten zullen het enthousiasme en de authenticiteit van onze medewerkers absoluut herkennen en deze uitstraling zal ook onze prospects zeker aanspreken. Ze zullen ervaren dat juist onze toegewijde medewerkers het grote verschil uitmaken tussen TNT en andere aanbieders'.
De campagne loopt tot en met einde december 2004.
Einde persinformatie, donderdag 23 september 2004
Voor meer informatie,