Ingezonden persbericht
Persbericht
Equant wint belangrijke klanttevredenheid award voor uitstekende netwerkbeveiliging
eindgebruiker beloont Equant voor recente investeringen in reactie op toename in netwerkdreigingen
23 september 2004 Uit het nieuwste klanttevredenheidsonderzoek van Telemark blijkt dat Equant (NYSE: ENT) (Euronext Paris: EQU) wederom zijn algehele prestaties heeft verbeterd. Equant s netwerkbeveiliging wordt volgens het Telemark-onderzoek beoordeeld als uitstekend .
Dit Telemark-rapport onderstreept de strategie die Equant eerder dit jaar aankondigde. Dit omvatte het opzetten van een sterk team dat zich toelegt op het bieden van ondersteuning van multinationals. Deze Telemark-award voegt zich in het rijtje van eerdere successen op het gebied van klanttevredenheid, net zoals het onderzoek dat Quality Connect in de eerste helft van 2004 uitvoerde, een diepgaand onderzoek door een externe partij onder Equant s belangrijkste klanten. Dit onderzoek liet zien dat de algehele klanttevredenheid gedurende die periode toenam.
Van alle belangrijke diensten die door een communicatiebedrijf worden aangeboden, is de beveiliging en de betrouwbaarheid van het netwerk zonder twijfel van het grootste belang voor het merendeel van de multinationals, zei Janet Watkin, director bij Telemark. Daarom is het een zeer belangrijke prestatie van Equant dat zijn klanten zijn netwerkbeveiligingsaanbod als uitstekend beoordelen. Zo n beoordeling komt zelden voor en laat zien dat Equant een buitengewoon hoog serviceniveau biedt.
De afgelopen twaalf maanden heeft Equant flink geïnvesteerd in de mensen en infrastructuur die nodig zijn om aan de groeiende vraag te voldoen naar diensten die inspelen op de toename in netwerkdreigingen zoals virussen, Distributed Denial of Service-aanvallen en natuurrampen. In totaal zal Equant in 2004 12 miljoen dollar investeren in de ondersteuning van klanten.
Met een klantenserviceteam bestaande uit 3.500 medewerkers in 220 landen en gebieden wereldwijd, is Equant nu al de enige wereldwijde aanbieder die binnen enkele minuten IP-experts paraat kan hebben staan en binnen enkele uren engineers ter plaatse kan hebben om netwerkproblemen op te lossen, waar ook ter wereld.
Equant streeft er continu naar om zijn klantrelaties te verbeteren en dit Telemark-rapport is van onschatbare waarde om het succes van deze inspanningen te meten, zei Alexandre Gouvea, Equant s senior vice-president customer care & integrator services. Equant heeft het feit dat het niet alleen een wereldwijd netwerk kan leveren, maar ook lokale ondersteuning kan bieden in iedere hoek van de wereld altijd gebruikt om zich te onderscheiden van andere aanbieders. Het is daarom zeer bemoedigend te zien dat dit beeld gedeeld wordt door onze klanten.
Equant heeft een serie initiatieven ontplooid om het efficiëntie- en ondersteuningsniveau van zijn teams wereldwijd verder te verbeteren, namelijk:
-Verbeterde wereldwijde customer services centres
Equant heeft geïnvesteerd in een netwerk van vijf customer services centres die alle tijdzones in de wereld beslaan. Deze zijn gevestigd in Londen, Rio de Janeiro, Atlanta, Sydney en Cairo. De in juli aangekondigde uitbreiding van het centrum in Cairo versterkt dit netwerk verder.
-Verbeterde toegang tot klantinformatie
Alle agenten wereldwijd hebben toegang tot realtime informatie over de klant en zijn netwerkconfiguratie. Op deze manier kunnen ze netwerkproblemen sneller en beter het hoofd bieden. Equant heeft ook al zijn systemen opgewaardeerd om de prestatie en betrouwbaarheid te verbeteren, de afhandeltijd te verkorten en de kwaliteit van de informatie te verbeteren.
Carrefour werkt al jaren samen met Equant. In die tijd zijn we niet alleen gaan vertrouwen op Equant s veilige en betrouwbare wereldwijde netwerk, maar ook op zijn zeer kundige en snelle ondersteuning ter plaatse, zei de IT-afdeling van Carrefour. Deze samenwerking is steeds belangrijker voor Carrefour daar de multimediadiensten die uitgezonden worden via Equant s Multicast IP VPN-oplossingen tot de meest waardevolle producten van het bedrijf horen. Het is van groot belang dat Equant s wereldwijde netwerk en klantondersteuning de naadloze uitrol van deze nieuwe diensten naar alle uithoeken van de wereld mogelijk maakt, zoals naar belangrijke opkomende markten zoals China en Zuid-Amerika.
(450 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Equant
Equant, onderdeel van de France Telecom Group, is wereldwijd aanbieder van data- en IP-netwerken. Daarnaast levert het bedrijf geïntegreerde diensten aan multinationals. Het netwerk van Equant verbindt belangrijke, zakelijke centra in 220 landen en gebieden met elkaar. Daarbij biedt Equant in maar liefst 165 landen lokale ondersteuning.
Equant heeft meer dan vijftig jaar ervaring in de datacommunicatiewereld en deze ervaring komt duidelijk naar voren in haar portfolio. Equant biedt het meest uitgebreide aanbod aan beheerde netwerkdiensten, waaronder het toonaangevende IP VPN dat vanaf 31 maart 2004 door 1,200 wereldwijde bedrijven gebruikt wordt. Vanwege haar knowhow en klantgerichtheid, mag het bedrijf vele multinationals ter wereld tot haar klantenkring rekenen.
Equant kreeg op de World Communication Awards de award voor "Best Global Carrier 2003" en "Best Managed Service 2003" toegewezen. Daarnaast gooit het bedrijf voortdurend hoge ogen bij marktonderzoeken naar klanttevredenheid onder grote bedrijven.
This release may contain projections or other forward-looking statements related to Equant that involve risks and uncertainties. Readers are cautioned that these statements are only predictions and may differ materially from actual future results or events. Readers are referred to the documents filed by Equant with the SEC, specifically the most recent filing on SEC Form 20-F, which identify important risk factors that could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements, including, among other things, risks relating to Equant s history of operating losses, the unpredictability of growth in Equant s markets, changing technology, uncertain and changing regulatory restrictions, Equant s international operations, dependence on suppliers, network security issues, competition, and volatility of Equant s stock price and risks relating to the combination with Global One. All forward-looking statements are based on information available to Equant on the date hereof, and Equant assumes no obligation to update such statements.
CONTACTPERSONEN
Equant Netherlands BV
Lars Heeg
+31 (0) 20 606 92 63
lars.heeg@equant.com
LEWIS Benelux BV (PR Bureau)
Viviane Brokerhof
+31 (0) 40 235 46 00
vivianeb@lewispr.com
LEWIS Global Public Relations
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com