Ingezonden persbericht
Persbericht
Internetprovider Freeler realiseert multichannel contactstrategie met eService Center van Trinicom
Wilp, 23 september 2004 -- Internetprovider Freeler heeft na een succesvolle pilot besloten het eService Center(TM) van Trinicom aan te schaffen voor e-mail response management, web selfservice en in de toekomst ook voor ondersteuning van de telefonische agents. Dankzij deze multichannel contactstrategie realiseert Freeler zowel via internet, telefoon als e-mail een betere bereikbaarheid en dienstverlening.
In eerste instantie heeft Freeler alleen Trinicom's module voor e-mail response management geïmplementeerd, om de e-mailafhandeling efficiënter te laten verlopen. Automatische beantwoording was voor het bedrijf geen optie, omdat dat vaak resulteert in een onpersoonlijk antwoord dat niet goed aansluit op de gestelde vraag. Het eService Center(TM) zorgt voor automatische toewijzing en geeft daarnaast antwoordsuggesties. Dankzij die suggesties krijgt de klant sneller antwoord op zijn vraag, terwijl dat antwoord toch persoonlijk, volledig en correct is. De e-mail response management module heeft voor Freeler geresulteerd in een hoger serviceniveau en een aanzienlijke kostenbesparing - reden voor het bedrijf om ook de modules voor web selfservice en agent support in te gaan zetten.
Het web selfservice gedeelte is onlangs live gegaan. Peter van den Hoven, Business Manager bij Freeler: "Onze klanten zijn natuurlijk allemaal actief op internet, daarom wilden we ze de mogelijkheid bieden om daar zelf het antwoord op hun vragen te vinden. We hadden al wel een on line helpdesk, maar uit ons klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat niet alle klanten konden vinden wat ze zochten. Dat kwam vooral door de zoekstructuur. In het systeem van Trinicom wordt na het intypen van een vraag direct het antwoord gepresenteerd. Daarnaast signaleert het systeem wanneer een vraag niet beantwoord wordt, zodat de inhoud van de site eventueel kan worden aangepast. Het doel van de invoering is dat hiermee de klanttevredenheid nog hoger wordt."
Freeler heeft voor Trinicom gekozen vanwege de flexibele licentiestructuur. Ook het feit dat Trinicom zowel leverancier als ontwikkelaar van de toepassing is, speelde mee. Bij eventuele toekomstige aanpassingen in het systeem wil Freeler namelijk niet te maken krijgen met een extra tussenpartij. Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Het eService Center(TM) is specifiek ontwikkeld voor de Europese markt en is bovendien zeer flexibel. Steeds meer bedrijven zien hiervan de voordelen in en laten dure Amerikaanse pakketten links liggen. We zijn er trots op dat een bedrijf als Freeler - dat alle ontwikkelingen met betrekking tot internetdienstverlening nauwlettend in de gaten houdt - voor Trinicom kiest. De beweegredenen van Freeler sluiten ook perfect aan bij onze filosofie: neem je klant als uitgangspunt en laat hem zelf kiezen via welk contactkanaal hij geholpen wil worden. Voorwaarde daarvoor is natuurlijk dat je via alle kanalen optimaal bereikbaar bent, en met het eService Center(TM) is dat het geval."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde e-service software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, Thales, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.
Over Freeler
Internet Service Provider Freeler is een initiatief van ING en staat voor betrouwbaarheid en een goed service. Freeler wil haar klanten ondersteunen in het zoeken van hun weg op het Internet. Snelheid van verbinding en kwaliteit van helpdesk worden regelmatig als zeer goed beoordeeld. Bescherming tegen spam en virussen maken deel uit van het productenpakket. Er zijn 4 ADSL abonnementen: Freeler ADSL Start, Freeler ADSL Light, Freeler ADSL Comfort en Freeler ADSL Advanced. Daarnaast biedt Freeler 3 inbel abonnementen: Freeler Compact, Freeler Compleet en Freeler Voordelig. Voor meer informatie zie: www.freeler.nl.
---
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com