Postbank

Postbank start proef met actuele saldo-informatie via MSN Messenger

Amsterdam, 23 september 2004 Vandaag start de Postbank een proef met saldo-informatie via MSN Messenger. Naast saldo-informatie kan de klant ook de laatste vijf af- en bijschrijvingen bekijken. De Postbank is hiermee de eerste financiële instelling wereldwijd die actuele bancaire informatie beschikbaar stelt via MSN Messenger. Doel van de proef is te onderzoeken hoe klanten het ervaren om deze informatie via MSN Messenger te ontvangen.

De proef wordt gehouden gedurende een periode van drie maanden en er zullen maximaal 6000 Postbankklanten aan deelnemen. Deze klanten hoeven niet meer apart in te loggen op de website van de Postbank, maar kunnen nu ook actuele saldo-informatie ontvangen wanneer ze zijn ingelogd op MSN Messenger. De klant stelt vragen en krijgt in dialoogvorm antwoord door middel van een applicatie (chatbot) die door de Postbank speciaal is ontwikkeld. Klanten kunnen hun saldo-informatie en de vijf laatste bij- en afschrijvingen opvragen. Ook is het mogelijk vragen te stellen over Postbankproducten. Als extra kunnen de klanten aan de chatbot vragen om een SMS-bericht naar een mobiele telefoon te sturen. De klanten krijgen daarvoor van de Postbank gratis tien SMS-berichten.

Klanten worden door de Postbank benaderd met de vraag deel te nemen aan de proef. De proef loopt in de laatste drie maanden van dit jaar. Tijdens en na deze periode wordt een groot aantal aspecten van de proef onderzocht. Mede op basis van de behaalde resultaten vindt de evaluatie plaats en wordt bekeken of deze technologie verder ingezet wordt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Postbank N.V., Judy op het Veld, telefoonnummer (020) 584 6444 of (06) 5474 6692

Over Postbank
Met ruim 7,5 miljoen rekeninghouders is de Postbank een van de grootste financiële instellingen in Nederland. Een belangrijk deel van de Nederlandse huishoudens bankiert bij de Postbank. Bovendien heeft de Postbank een zakelijke relatie met ongeveer 75% van de Nederlandse bedrijven. De betaalservice is een belangrijk aspect van de dienstverlening. De Postbank verzorgt meer dan 50% van alle betalingen in Nederland. Maar de Postbank doet meer. De Postbank is een moderne, trendsettende en eigenzinnige financiële dienstverlener met een compleet assortiment. Via de Girorekening biedt de Postbank een breed en helder aanbod van diensten op het gebied van betalen, sparen, lenen, beleggen, verzekeren en hypotheken. De Postbank onderscheidt zich door de toegankelijkheid en betrouwbaarheid van haar dienstverlening. Klanten bepalen zelf welke manier van dienstverlening het beste past bij hun persoonlijke situatie. Ze kunnen hun bankzaken doen via telefoon of internet of kiezen voor persoonlijk hypotheekadvies aan huis. Klanten van Postbank geven zelf invulling aan hun financiële ambities.


---