Ingezonden persbericht


Persbericht

Hotel Ibis Amsterdam Westcorner officieel geopend

Amsterdam, 22 september 2004 - Vandaag is het nieuwe Ibis Hotel Westcorner officieel geopend. Het hotel ligt middenin het gebied Sloterdijk, Teleport, Westpoort en het Westelijk Havengebied, één van de grootste zakelijke districten van Amsterdam.

Ibis Amsterdam Westcorner is een 3-sterrenhotel en één van de 54 vestigingen van Accor Hotels in Nederland. Het telt 180 kamers en bedient het middenklasse-segment. Het gebouw is het hoogste in Westpoort en door zijn geblokte façade een opvallende verschijning. Rondom heeft het ruime parkeergelegenheid. Via de doorgaande weg S102 is het centrum van Amsterdam in slechts 8 autominuten te bereiken.

De opening werd verricht door Kees van Maaswaal, directeur Accor Hotels Nederland. Bij die gelegenheid overhandigde hij een cheque aan Marc van den Tweel, directeur Marketing en Communicatie van het Wereld Natuur Fonds. Deze cheque heeft de waarde van het bedrag dat is uitgespaard, doordat Amsterdamse Accor-medewerkers zelf - op vrijwillige basis - de grote opleveringsschoonmaak hebben uitgevoerd.

Ibis Amsterdam Westcorner is het eerste Ibis Hotel met een aankleding en inrichting volgens de nieuwe lijn die is ontwikkeld door de Zwitserse architect René Stählin. Kenmerken van die lijn zijn de lichte kleuren - overheersend geel en rood - en het aantrekkelijke moderne meubilair. Vooral met de bar, het restaurant en de lobby slaat Ibis een nieuwe weg in.

Over Accor

Met 150.000 medewerkers in 140 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ketens op het gebied van reizen, toerisme en zakelijke dienstverlening. Twee belangrijke internationale activiteiten zijn:

§ hotels: 4.000 hotels met circa 440.000 kamers in meer dan 90 landen (Sofitel, Novotel, Mercure, Suitehotel, Coralia Club, Ibis, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6 en Red Roof Inn in de Verenigde Staten) en de daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals reisbureaus (Carlson Wagonlit Travel en Frantour), restaurants en casino's;

§ services aan zakelijke klanten en openbare instellingen: dagelijks maken 13 miljoen mensen in 32 landen gebruik van een breed scala aan diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, kostenbeheer, incentive/events) die door Accor worden opgezet en beheerd.

Accor is in Nederland vertegenwoordigd met de volgende hotels: 1 Sofitel Demeure (Hotel The Grand Amsterdam), 2 Sofitel, 2 Dorint Sofitel, 7 Novotel, 2 Dorint Novotel, 25 Mercure, 11 Ibis, 1 Etap en 3 Formule I hotels. In Nederland behoren ook Carlson Wagonlit Travel en de Accor Corporate Service vouchers tot de Accor-groep.