ANTHILL
Soesterberg, 20 september 2004
Pearle Opticiens wint NFV Franchise Trofee
Optiekketen Pearle heeft op 15 september de NFV Franchise Trofee 2004
gewonnen. Dat werd bekend gemaakt in Hotel Oud Londen te Zeist door de
organisator van de wedstrijd: de Nederlandse Franchise Vereniging
(NFV). De door Pearle Opticiens bemachtigde Franchise Trofee is
bedoeld voor de onderneming met de beste franchiseformule en een track
record van meer dan tien jaar.
De NFV is de overkoepelende belangenorganisatie van de meeste
franchisegevers in Nederland. Aan de Franchise-wedstrijd deden dan ook
bekende namen mee, waaronder Albert Heijn, Mc Donalds, Etos en Hema.
Succesvol
Een professionele jury oordeelde dat de franchiseformule van Pearle
Opticiens al meer dan twintig jaar succesvol is in de branche. Volgens
de jury hecht de optiekketen grote waarde aan de mening van haar
franchisenemers. Daarnaast is er door goed marktonderzoek en de daarop
gebaseerde marketingtechnieken voor beide partijen sprake van een
bovengemiddelde groei met daarbij passende verdiensten. Ongeveer
tweederde van de 200 Pearle-vestigingen wordt door franchisenemers
bestuurd.
Achteloos
Het viel de jury op dat dezelfde formule bijna achteloos zo lang al
stand heeft gehouden in een steeds hectischer wordende markt. Pearle
Opticiens is erg blij met de erkenning van haar franchiseformule en
laat weten door te gaan op de gevolgde weg.
Formule
Optiekketen Pearle is met meer dan 2 miljoen klanten en meer dan 200
winkels marktleider in de Nederlandse optiekbranche. Pearle BV in
Europa heeft meer dan 1470 vestigingen in Europa. Daarmee is Pearle
Opticiens is ook nog eens de grootste Europese detailhandelsketen van
monturen, brillenglazen, contactlenzen, zonnebrillen en accessoires.
Pearle Opticiens wil vanuit die positie kijkoplossingen bieden voor
elke klant op elk gewenst moment. Hoe? Door te zoeken naar nieuwe en
betere producten voor ieder kijkvraagstuk. Pearle Opticiens is een
enthousiaste, gedreven organisatie met kwalitatief hoogwaardige
dienstverlening tegen betaalbare prijzen én grensverleggende
productinnovaties. Pearle Opticiens bewijst daarmee aan de ene kant de
kracht van haar marktleiderschap aan de markt en aan de andere kant
levert zij een belangrijke bijdrage aan betere en goedkopere producten
voor alle consumenten.