Gemeente Amerongen
Officiële bekendmakingen
Commissies
ZITTING WELSTANDSCOMMISSIE
De welstandscommissie heeft zitting in het gemeentehuis van Veenendaal
op de volgende maandagen:
· 20 september 2004
Omtrent de aanvang van de zitting wordt op de donderdag hiervoor
afgaand de agenda door de secretaris van de welstandscommissie de te
behandelen bouwplannen bepaald.
Voor nadere informatie kunt u bellen met het telefoonnummer
0343-469653.
Vergunningen
AANGEVRAAGDE BOUWVERGUNNINGEN (ARTIKEL 41 WONINGWET)
Lichte bouwvergunningen
· 20040092, het uitbreiden van een woning door middel van een erker,
Pr. Irenestraat 28
· 20040093, het wijzigen van de achtergevel, Holleweg 10
VERLEENDE BOUWVERGUNNINGEN
Lichte bouwvergunning
· 20040082, het plaatsen van een tuinmuurtje, Zandvoort 27,
verzenddatum 1 september 2004
· 20040084, het bouwen van een garage, Boslaan 12, verzenddatum 31
augustus 2004
Reguliere bouwvergunningen
· 20040077, het oprichten van een bedrijfshal, Industrieweg Zuid 30A,
verzenddatum 31 augustus 2004
· 20040063, het oprichten van een woning, Menorapad 25, verzenddatum
31 augustus 2004
VERLEENDE SLOOPVERGUNNING
Sloopvergunning
· 20040508, het slopen van een woning, Bergweg 21, verzenddatum 24
augustus 2004
N.B. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan degene wiens belang
rechtstreeks bij dit besluit is betrokken hiertegen gedurende zes
weken ingaande de dag na die van verzending een bezwaarschrift
indienen bij burgemeester en wethouders van Amerongen.
HOORZITTING COMMISSIE BEZWAAR- EN BEROEPSCHRIFTEN
Datum: 29 september 2004
Aanvang vergadering: 20.00 uur
Samenstelling commissie
Voorzitter : de heer N.A. de Groot
Leden : mevrouw mr. J. Heijerman en de heer dr. V. van Kommer
Plaatsvervanger : -
Secretaris : de heer W.J. Leenders
Bezwaarschriften:
20.00 uur : Tegen de weigering bouwvergunning dakkapel (04.014)
20.30 uur : Tegen de vergunning voor het verhogen van de Lekdijk,
hoek
Rijnsteeg-Lekdijk (04.017 en 04.019)
Publicatie : 9 september 2004
Mededeling : De op de zaak betrekking hebbende stukken liggen voor
belanghebbenden ter inzage van 15 september tot en met 24 september
2004.
Parkeerverbod Drostestraat op monumentendag 11 september 2004
Burgemeester en wethouders van Amerongen maken in verband met het
bepaalde in artikel 26 van het Besluit administratieve bepalingen
inzake het wegverkeer (BABW) bekend, dat zij besloten hebben:
I. Op monumentendag, zaterdag 11 september 2004, een verbod om stil te
staan in te stellen aan beide zijden van de Drostestraat;
II. Dit te doen door middel van het doen plaatsen van een bord E2
(verbod stil te staan) van het reglement verkeersregels en
verkeerstekens 1990;
N.B: Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit bezwaar maken bij het
college van burgemeester en wethouders binnen zes weken na de datum
van de bekendmaking. Het bezwaar dient te worden gericht aan het
college van B&W van Amerongen, Postbus 1, 3958 ZT Amerongen.
Hoofdstuk 6 (algemene bepalingen over bezwaar) en de afdelingen 7.1 en
7.2 (bijzondere bepalingen over bezwaar) van de Algemene wet
bestuursrecht zijn van toepassing.
Indien bezwaar is gemaakt kan ook om een voorlopige voorziening worden
gevraagd, als er tijdelijke maatregelen nodig zijn waarmee niet tot de
beslissing op het bezwaarschrift kan worden gewacht. Het verzoek
daartoe moet worden gedaan bij de voorzieningenrechter te Utrecht,
Postbus 16005, 3500 DA te Utrecht. Daarbij is een griffierecht
verschuldigd van 116,00 voor een natuurlijk persoon of
232,00 voor een rechtspersoon. Titel 8.3 van de Algemene wet
bestuursrecht is van toepassing.
Bekendmaking vaststellen regionale Handhavingsstrategie
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente heeft op 10
augustus 2004 vastgesteld
1. de regionale handhavingsstrategie;
2. de inningsprocedure behorende bij deze handhavingsstrategie.
Inhoud beleid
1. De handhavingsstrategie geeft aan op welke wijze de gemeente omgaat
met overtredingen in het kader van de milieuwet- en regelgeving. Aan
de orde komen onder andere de wijze waarop toezicht wordt gehouden en
hoe met andere handhavende instanties zoals de politie wordt
gecommuniceerd. Ook bevat het beleid protocollen met richtlijnen voor
bedragen voor veel voorkomende overtredingen Tevens wordt bepaald dat
overtredingen in principe niet worden gedoogd en aan welke voorwaarden
voldaan moet worden indien er toch tot gedogen wordt overgegaan.
2. De inningsprocedure is een bijlage in voornoemde strategie waarin
(interne) werkafspraken staan besproken om de inning van verbeurde
dwangsombedragen voorspoedig te laten verlopen.
Een volledige versie van het hiervoor genoemde beleid ligt ter inzage
bij de gemeente en de Milieudienst.
Inzagemogelijkheid
Het beleid wordt bekendgemaakt conform art. 3:42 van de Algemene wet
Bestuursrecht. Dit houdt in dit geval in dat iedereen het besluit kan
inzien. Het beleid ligt gedurende vier weken ter inzage, vanaf 13
september tot en met 10 oktober 2004 bij de gemeente en de
Milieudienst.
WET MILIEUBEHEER
Algemene wet bestuursrecht
Beschikking
Burgemeester en wethouders hebben het volgende besluit genomen:
· Lekdijk 25 te Amerongen. De aanvraag is ingediend door H. Groothuis
en betreft een veranderingsvergunning voor een agrarisch bedrijf. De
vergunning wordt onder voorschriften verleend. De beschikking is ten
opzichte van de ontwerpbeschikking niet gewijzigd.
De beschikking en alle ter zake van belang zijnde stukken liggen
gedurende zes weken ter inzage, vanaf 10 september 2004 tot en met 21
oktober 2004. Tevens kunnen de stukken gedurende die periode op
verzoek tenminste gedurende drie aaneengesloten uren per week buiten
de werkuren worden ingezien.
Gedurende zes weken na de dag dat de beschikking ter inzage is gelegd
staat bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State beroep
open voor:
· degene die tegen de aanvraag/ontwerpbeschikking bedenkingen hebben
ingebracht;
· de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies
uit te brengen over de ontwerpbeschikking;
· belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen
bedenkingen te hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking;
Het beroepschrift moet voor 22 oktober 2004 worden gezonden aan de
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019,
2500 AE s Gravenhage.
Het griffierecht bedraagt 136,- voor individuele personen en 273,-
voor rechtspersonen. Tegelijkertijd met of na het instellen van het
beroep kan worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen op
grond van artikel 36 en 37 Wet op de Raad van State juncto artikel
8:81 Algemene wet bestuursrecht. Daartoe moet een verzoek worden
ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de
Raad van State. Het griffierecht bedraagt 136,- voor individuele
personen en 273,- voor rechtspersonen.
Inzage van stukken
De desbetreffende stukken kunnen gedurende de inzagetermijn op verzoek
kosteloos worden ingezien bij:
· de Milieudienst Zuidoost-Utrecht, Laan van Vollenhove 3211 in Zeist
(iedere werkdag van 8.30 - 12.30 uur en 13.30 - 17.00 uur)
· de gemeente Amerongen, sector GGZ, Hof 1 in Amerongen
(iedere werkdag van 09.00 tot 12.00 uur).
Een kopie-exemplaar van de stukken wordt tegen vergoeding van de
werkelijk gemaakte kosten verstrekt.
Voor informatie: Milieudienst Zuidoost-Utrecht, telefoon (030) 69 99
500/528/536.
Milieudienst Zuidoost-Utrecht
De Milieudienst is het gemeentelijk aanspreekpunt voor milieuzaken. U
kunt rechtstreeks contact opnemen met de Milieudienst over
bijvoorbeeld: milieuvergunningen, -controles en -meldingen voor
bedrijven, bodem- en grondwaterverontreiniging, milieuklachten over
bedrijven, milieuvoorlichting, sanering geluidhinder en ondergrondse
olietanks.
Laan van Vollenhove 3211
(in kantorencentrum Vollenhove, boven winkelcentrum, ingang A, 1e
verdieping)
Postbus 461
3700 AL Zeist
telefoon (030) 69 99 500
fax (030) 69 99 599
www.milieudienstzou.nl
info@milieudienstzou.nl
Geopend op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
MILIEUKLACHTEN
Voor milieuklachten over bedrijven kunt u tijdens kantooruren terecht
bij de Milieudienst. Buiten kantooruren kunt u terecht bij de Politie
Milieudienst (033) 46 89 430 of de milieuklachtentelefoon van de
Provincie Utrecht (0800) 022 55 10 (24 uur per dag bereikbaar).