De Unie
Achmea neemt ziektekostenportefeuille AXA over
17 september 2004 - AXA is van plan de ziektekostenportefeuille aan
Achmea te verkopen. Beide organisaties hebben hun plannen aan De Unie
toegelicht. Met de voorgenomen verkoop komt een einde aan een lange
periode van onzekerheid over de toekomst van dit bedrijfsonderdeel van
AXA.
Inmiddels zijn betrokken werknemers door AXA op de hoogte gesteld van
de plannen. Het raakt circa 100 medewerkers. De nieuwe
vestigingsplaats zal Amsterdam zijn. De voorgenomen ingangsdatum is 1
november 2004.
De wijziging heeft diverse consequenties voor de medewerkers. Naast
het feit dat de afstand tot uw werkplek verandert, zullen betrokkenen
vanaf de overgangsdatum onder de Achmea-CAO gaan vallen. Daarnaast
zullen de overige arbeidsvoorwaarden van Achmea van toepassing worden.
Uitgangspunt hierbij is dat niemand er in arbeidsvoorwaarden op
achteruit gaat.
De Unie zal met AXA en Achmea om de tafel gaan en aan de hand van een
vergelijking van de arbeidsvoorwaarden van AXA en Achmea de plussen en
minnen vaststellen. Op basis daarvan willen wij overgangsafspraken
maken. Het uiteindelijke resultaat zal ter goedkeuring aan de leden
worden voorgelegd.
Zoals gebruikelijk zal het hele traject in goed overleg met de
ondernemingsraad van AXA plaatsvinden.
Voor de beste belangenbehartiging is het van belang dat zo veel
mogelijk werknemers lid van De Unie zijn. Voor aanmelding van nieuwe
leden kan bijgevoegd aanmeldingsformulier gebruikt worden of surf naar
www.unie.nl/aanmelden.
Gerwin van der Lei
Ewoud Teerink
Uw Unie-onderhandelaars bij AXA en Achmea
vrijdag, 17 september 2004