HOOFDBEDRIJFSCHAP DETAILHANDEL
EetIdee Koot uit Den Haag is Beste Groenteman van Nederland 2004
Woensdag 15 september werd EetIdee Koot uit Den Haag uitgeroepen tot
Beste Groenteman van Nederland 2004. Hij mag deze prestigieuze titel
een jaar lang gebruiken in al zijn promotionele uitingen. Naast
eeuwige roem leverde deze titel hem een oorkonde en bedrijfskleding
op. De jury is van mening dat EetIdee Koot erin is geslaagd tijdig het
roer om te gooien. Volgens hen getuigt het van lef een bestaande
winkelformule vaarwel te zeggen.
De spanning was voelbaar voorafgaand aan de bekendmaking van de Beste
Groenteman van Nederland. Alle drie de genomineerden waren het erover
eens: ze gunden elkaar de titel, maar zouden hem toch ook wel heel
graag zelf mee naar huis nemen. Van afgunst was echter geen sprake en
de felicitaties voor winnaars Giliam en Simone Koot van Vof Koot en
hun team waren gemeend. Ook de overige regiowinnaars zijn volgens de
jury topondernemers die op enkele punten echter iets achterbleven bij
de winnaar. De regiowinnaars zijn De Lange's Vitabron uit Zwartsluis
voor regio Noord-Nederland en Luc van Bokhoven uit Drunen voor regio
Zuid-Nederland.
Zakelijk inzicht
'De winnaar van de verkiezing Beste Groenteman van Nederland 2004 is
een ondernemer die geen enkel aspect van het zo bijzondere groente- en
fruitvak aan zijn aandacht laat ontsnappen. Een ondernemer die oog
heeft voor de wensen van zijn klanten en hen dagelijks laat genieten
van een breed en gevarieerd assortiment. Een ondernemer die hygiëne én
kwaliteit hoog in vaandel heeft staan en dit op uitstekende wijze weet
over te brengen in de uitstraling van zijn winkel. Een ondernemer ook
die zijn eigen kwaliteiten en professionaliteit in hoge mate weet over
te brengen op zijn enthousiaste medewerkers. Een ondernemer die het
lef heeft tijdig het roer om te gooien. Met een sterk zakelijk
inzicht, zonder daarbij de passie voor het vak te verliezen. Kortom,
de Beste Groenteman van Nederland 2004 weet wat hij wil en gaat daar
volledig voor. Nu en in de toekomst', met die woorden voerde Dick
Meulblok, voorzitter van AGF-Detailhandel Nederland en de commissie
AGF-Detailhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en tevens
voorzitter van de jury, de spanning op alvorens hij de naam van
EetIdee Koot bekend maakte.
Optimaal resultaat
De jury heeft groot respect voor de wijze waarop EetIdee Koot alle
mogelijkheden ten volle benut om te komen tot een zeer gezonde
bedrijfsvoering. Verder is de jury onder de indruk van de
organisatorische kwaliteiten van de ondernemer en de wijze waarop hij
keer op keer de puntjes op de i zet in alle facetten van de
bedrijfsvoering. 'Het getuigt van lef om de winkelformule en daarmee
ook de naam van de winkel te wijzigen'. Begin dit jaar veranderde de
winkelformule van Echte Groenteman naar EetIdee, de winkelformule van
groothandel Karel de Mooij uit Leiden en Deelen Verswaren uit Gouda.
---
----