HOOFDBEDRIJFSCHAP DETAILHANDEL

EetIdee Koot uit Den Haag is Beste Groenteman van Nederland 2004

Woensdag 15 september werd EetIdee Koot uit Den Haag uitgeroepen tot Beste Groenteman van Nederland 2004. Hij mag deze prestigieuze titel een jaar lang gebruiken in al zijn promotionele uitingen. Naast eeuwige roem leverde deze titel hem een oorkonde en bedrijfskleding op. De jury is van mening dat EetIdee Koot erin is geslaagd tijdig het roer om te gooien. Volgens hen getuigt het van lef een bestaande winkelformule vaarwel te zeggen.

De spanning was voelbaar voorafgaand aan de bekendmaking van de Beste Groenteman van Nederland. Alle drie de genomineerden waren het erover eens: ze gunden elkaar de titel, maar zouden hem toch ook wel heel graag zelf mee naar huis nemen. Van afgunst was echter geen sprake en de felicitaties voor winnaars Giliam en Simone Koot van Vof Koot en hun team waren gemeend. Ook de overige regiowinnaars zijn volgens de jury topondernemers die op enkele punten echter iets achterbleven bij de winnaar. De regiowinnaars zijn De Lange's Vitabron uit Zwartsluis voor regio Noord-Nederland en Luc van Bokhoven uit Drunen voor regio Zuid-Nederland.

Zakelijk inzicht
'De winnaar van de verkiezing Beste Groenteman van Nederland 2004 is een ondernemer die geen enkel aspect van het zo bijzondere groente- en fruitvak aan zijn aandacht laat ontsnappen. Een ondernemer die oog heeft voor de wensen van zijn klanten en hen dagelijks laat genieten van een breed en gevarieerd assortiment. Een ondernemer die hygiëne én kwaliteit hoog in vaandel heeft staan en dit op uitstekende wijze weet over te brengen in de uitstraling van zijn winkel. Een ondernemer ook die zijn eigen kwaliteiten en professionaliteit in hoge mate weet over te brengen op zijn enthousiaste medewerkers. Een ondernemer die het lef heeft tijdig het roer om te gooien. Met een sterk zakelijk inzicht, zonder daarbij de passie voor het vak te verliezen. Kortom, de Beste Groenteman van Nederland 2004 weet wat hij wil en gaat daar volledig voor. Nu en in de toekomst', met die woorden voerde Dick Meulblok, voorzitter van AGF-Detailhandel Nederland en de commissie AGF-Detailhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en tevens voorzitter van de jury, de spanning op alvorens hij de naam van EetIdee Koot bekend maakte.

Optimaal resultaat
De jury heeft groot respect voor de wijze waarop EetIdee Koot alle mogelijkheden ten volle benut om te komen tot een zeer gezonde bedrijfsvoering. Verder is de jury onder de indruk van de organisatorische kwaliteiten van de ondernemer en de wijze waarop hij keer op keer de puntjes op de i zet in alle facetten van de bedrijfsvoering. 'Het getuigt van lef om de winkelformule en daarmee ook de naam van de winkel te wijzigen'. Begin dit jaar veranderde de winkelformule van Echte Groenteman naar EetIdee, de winkelformule van groothandel Karel de Mooij uit Leiden en Deelen Verswaren uit Gouda.


---


----