PERSBERICHT - 2004-09-15
Hotel Ibis Den Haag Centre 54ste Accor Hotel in Nederland
Accor Hotels opent vandaag, midden in het centrum van Den Haag, het
11e Ibis Hotel in Nederland. Daarmee komt het aantal hotels van de
groep in ons land op 54.
Accor streeft wereldwijd naar een jaarlijkse groei met 25.000 tot
30.000 nieuwe kamers. De helft van deze uitbreiding moet tot stand
komen via organische groei, de andere helft via overnames, aldus Kees
van Maaswaal, Directeur Accor Nederland. Daarop aansluitend zet de
groep ook in Nederland de ontwikkeling van met name middenklasse en
budget hotels voort, ondanks de onzekere markt. Wat betreft Den Haag
hebben wij uit marktonderzoek geconcludeerd dat er plaats is voor een
hotel in deze klasse, vooral gericht op de zakelijke markt. Met andere
Accor-merken zijn we in Den Haag al voldoende vertegenwoordigd. We
hebben er nu een Sofitel, een Novotel, een Dorint Novotel, een Mercure
en in Scheveningen een Ibis.
Hotel Ibis Den Haag Centre is een 3-sterrenhotel en telt 197 kamers.
Het staat in de Jan Hendrikstraat tussen de Grote Kerk en de Grote
Markt, het meest bruisende deel van de stad met zijn vele terrassen,
restaurants en winkelstraten.
Na het in maart geopende Ibis Amsterdam Westcorner Hotel is het Haagse
hotel het tweede met een aankleding en inrichting volgens de nieuwe
lijn die is ontwikkeld door de Zwitserse architect René Stählin.
Kenmerken van die lijn zijn de lichte kleuren - vooral geel en rood en
het aantrekkelijke moderne meubilair.
Betrokkenheid bij de locale samenleving heeft een belangrijke plaats
in het beleid van de Accor-groep. In het verlengde daarvan zal de
grote opleveringsschoonmaak van het hotel in Den Haag niet worden
uitbesteed. De schoonmaak wordt op vrijwillige basis uitgevoerd door
medewerkers van Sofitel, Dorint, Novotel, Mercure, Ibis en Etap
Hotels. Het uitgespaarde bedrag gaat naar het Wereld Natuur Fonds.
Over Accor
Met 150.000 medewerkers in 140 landen is Accor Europees marktleider en
één van 's werelds grootste groepen op het gebied van reizen, toerisme
en zakelijke dienstverlening. Twee belangrijke internationale
activiteiten zijn:
- hotels: 4.000 hotels met circa 440.000 kamers in meer dan 90 landen
(Sofitel, Novotel, Mercure, Suitehotel, Coralia Club, Ibis, Etap
Hotel, Formule 1 en Motel 6 en Red Roof Inn in de Verenigde Staten) en
de daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals reisbureaus (Carlson
Wagonlit Travel en Frantour), restaurants en casino's;
- services aan zakelijke klanten en openbare instellingen: dagelijks
maken 13 miljoen mensen in 32 landen gebruik van een breed scala aan
diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening,
kostenbeheer, incentive/events) die door Accor worden opgezet en
beheerd.
Accor is in Nederland vertegenwoordigd met 1 Sofitel Demeure (Hotel
The Grand Amsterdam), 2 Sofitel, 2 Dorint Sofitel, 7 Novotel, 2 Dorint
Novotel, 25 Mercure, 11 Ibis, 1 Etap en 3 Formule I hotels. In
Nederland behoren ook Carlson Wagonlit Travel en de Accor Corporate
Service vouchers tot de groep Accor.
Zie ook: Factsheet IBIS Den Haag Centre