15-09-2004
Gemeente zet volgende stap in digitale dienstverlening
Aan de navigatiebalk op de gemeentelijke website is een button
toegevoegd. Wie onder 'Producten en diensten' kijkt, ziet naast de
bekende mogelijkheid om informatie over producten en diensten te
zoeken, een nieuwe rubriek: 'Mijn aanvragen'. Achter deze eenvoudig
ogende button, zit de 'burger portal'.
Naast het digitaal regelen van bijvoorbeeld uittreksels en
verhuizingen, wordt de komende tijd de digitale deur die toegang geeft
tot de producten en diensten van de gemeente, steeds verder opengezet.
Dat gebeurt veilig en geleidelijk. De button 'Mijn aanvragen' is een
kleine, maar uitermate belangrijke opening. Het geeft u de
mogelijkheid om de weg van een aanvraag digitaal te volgen. Op dit
moment is gestart met verschillende producten van Stadsontwikkeling
(Openbare Ruimte en Verkeer). Nadat u een aanvraag hebt ingediend,
ontvangt u een code waarmee u de voortgang van de afhandeling 24 uur
per dag via Internet kunt volgen. U begrijpt dat de deur van dit
'burger portal' geen slot kent: vanaf nu is er geen weg meer terug.
Steeds meer producten zullen zo transparant mogelijk hun weg gaan
vervolgen!
Gemeente 's-Hertogenbosch