Ingezonden persbericht
Transavia / Basiq Air wint de Nationale E-mail Marketing Award 2004!
Basiq Air i.s.m. E-Village en Conimex i.s.m. Reddion zijn de grote
winnaars geworden tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie, die
op 15 september jl. plaatsvond in het Mediaplaza in Utrecht. Basiq Air
sleepte de Nationale E-mail Marketing-award in de wacht. De prijs voor
de beste E-mail Publishing-campagne ging naar Conimex.
De 250 aanwezigen op de conferentie brachten samen met de jury een stem
uit op de genomineerden, nadat die eerder op de middag hun case hadden
gepresenteerd. Vooraf had de jury een keuze gemaakt uit de circa zestig
inzendingen en in totaal zes cases aangewezen die in aanmerking kwamen
voor de awards. De genomineerden in de categorie E-mail Marketing waren
Renault, Transavia/Basiq Air en @home. In de categorie E-mail Publishing
waren Funda, Zwitserleven en Conimex genomineerd.
De case van Basiq Air sprak de jury en het publiek het meeste aan omdat
internet en e-mail een onmisbare schakel zijn geworden in het gehele
proces. Daarnaast was men erg onder de indruk van de resultaten in de
vorm van boekingen, gebruik van internet check-in en de uitbreiding van
het e-mail bestand.
Sitemanager Harm van Hees presenteerde de Basiq Air case en nam de prijs
namens Transavia in ontvangst. In de case ging hij onder andere in op:
* de verkoopresultaten van het wekelijkse Basiq Air e-mail magazine;
* het record aantal boekingen op 1 dag na de e-mail vooraankondiging
van de zomerschema's;
* het aanzetten tot gebruik van internet check-in via e-mail
notificaties;
* de forse uitbreiding van het Basiq Air e-mail bestand door de actie
"Plak een prijsje win een reisje";
* de implementatie van vluchtschemawijzigingen via e-mail en SMS.
E-Village is de externe partij waarmee Transavia nauw samenwerkt
op het gebied van e-mail en SMS-marketing. De actie "Plak een prijsje
win een reisje" is ontwikkeld i.s.m. Advance Interactive.
---