Stichting Weten
Titellijst papers Kennisdagen Communicatie 2004
Via onderstaande titels kunt u doorklikken naar het abstract van de
paper die erbij hoort. Als het abstract u aanspeekt en u wilt erop
reageren middels een positiepaper dan kunt u via kennisdagen@weten.nl
de volledige paper aanvragen. U dient daarbij de titel van de paper te
vermelden en uw telefoonnummer. U ontvangt dan de volledige tekst en
een inschrijfformulier.
Over demystificatie en idolen
Dr. E.E.W. (Eppo) Bruins, Leids Instituut voor Onderzoek in de
Natuurkunde, Universiteit Leiden
Stimulus: Computergames voor wetenschappen. Een nieuwe manier om
jongeren warm te maken voor wetenschappen
Prof.dr. J.P. (Jean-Pierre) de Greve, drs. W. (Wim) van Broeck en drs.
C. (Caroline) Wouters, Afdeling Wetenschapscommunicatie, Vrije
Universiteit Brussel
Communicatie over complexe technologische vernieuwingen: het dilemma
en risico van wel of niet communiceren. Communicatie over
biotechnologie en de effecten daarvan op acceptatie door consumenten
Drs. E.M. (Erik) Kraak, PQR- Plasschaert Quality in Research
Prop je informatie niet bij je doelgroep naar binnen; laat ze het
opslurpen. De inzichten van een animatiemaker
J. (Jurjen) Kraan MA, Alice Well
Het gaat om effect én oorzaak
Drs.ing. R.K. (Rob) van Nes, Van Nes Research Management
Wetenschapsjournalistiek voor jongeren. Mag het ook leuk zijn?
D.G. (Dennis) Rijnvis, KidsWeek BV
Master of Science Education and Communication aan de TU Delft.
Communicatieingenieur slaat brug tussen onderzoek en praktijk
Drs. M.C.A. (Maarten) van der Sanden en C. (Caroline) Wehrmann, TU
Delft
Van massamediale campagnes naar het koesteren van the happy few
Y. (Yvonne) van Sark, Young Works
Meten is weten. Het belang van media-analyse
Drs. J. (Jeroen) Scholten en drs. E. (Ester) Tepaske, Publistat
Mediaonderzoek Amsterdam
Social Position and the Internet 'Divide': Network Centrality as a
Dimension of Social Position
Dr. C.G. van der Veer, Faculty of Social Sciences, Department of
Social research Methodology, Vrije Universiteit Amsterdam
De zeven zonden van de wetenschaps- en techniekcommunicatie
Dr. W. (Wim) Westera, Open Universiteit Nederland
Wetenschap is emotie
Dr.ir. M.T. (Mark) Westra, FOM - Instituut voor Plasma Fysica
Rijnhuizen
Nog te verwachten papers
Wetenschap onderzoekt dingen óf mensen
Dr.ir A.B. (Bob) Cramwinckel, Centrum voor Smaakonderzoek
De vmbo-leerling wordt als doelgroep verwaarloosd bij de
publiekscommunicatie over wetenschap en techniek
Drs. A. (Agnes) Legierse, Stichting Leerplanontwikkeling
Begin bij het kind: organiseer gevarieerde techniekactiviteiten. Een
nieuw WTC-organisatiemodel voor het realiseren van toegankelijke en
aansprekende techniekeducatie
Dr. H (Hendrik) Snijders, E. (Els) Rommes (KUN) en dr.ir. R.M. (Remke)
Bras-Klapwijk (STT), Werkgroep `Wensen als brug naar Techniek'
Jongeren in een virtuele brainstorm. Zwoegen en zweten met resultaat
V. (Victor) Thissen, BOP
De invloed van gemeentelijke organisatiekenmerken op perscontacten
Drs. M. (Marije) Verstegen
Kleren maken de man
Drs. A. (Alice) Welmers-Hilbers, KW Communicatie
Het belonen van 'Maatschappelijk publiceren' draagt bij aan een betere
interactie tussen publieke kennisinstellingen en samenleving
H. (Hans) Zahn, Afdeling Expertise & Advies, Stichting Weten
Economische effectmeting. Weten we wat te meten?
Drs. F.G.P.J. (Frank) van Zutphen, ECORYS-NEI