BouwNed
BouwNed: stickers voor behoud grijs kenteken
14/9/2004
De voorgenomen afschaffing van het grijs kenteken voor bedrijfswagens
heeft voor bouwbedrijven grote financiële gevolgen. BouwNed, de
brancheorganisatie voor de woning- en utiliteitsbouw, neemt daarom
krachtig stelling tegen deze plannen. Vandaag hebben alle ruim 4.000
lidbedrijven stickers ontvangen voor hun bedrijfswagens. Hiermee kunnen
ondernemers aan een groot publiek hun ongenoegen over de fiscale plannen
kenbaar maken.
Met de sticker-actie sluit BouwNed zich aan bij een initiatief van EVO.
Naast de verladersorganisatie doen Uneto-VNI, Focwa, Bovag/Rai en TLN
mee aan de actie. BouwNed heeft een kleine 30.000 stickers verstuurd met
de tekst "Wees wijs... behoud grijs!". In totaal worden door alle
deelnemende organisaties ongeveer 200.000 stickers onder bedrijven
verspreid.
De voorgenomen maatregel betekent feitelijk dat bedrijven met veel
bedrijfsauto's de dekking moeten opbrengen van een belastingverlaging
waarvan zij zelf in veel gevallen niet kunnen profiteren. BouwNed omarmt
maatregelen om de lastendruk van bedrijven te verlagen, maar is van
mening dat bedrijven met de voorstellen een 'sigaar uit eigen doos'
gepresenteerd krijgen.
Meer informatie Hubert Heutink, Externe Communicatie, telefoon 0182 693
719 / 06 138 53 153