Published: 08:00 10.09.2004

LB Icon lanceert op IBC 2004 Icon/InteracTV, producten en diensten voor DTT Broadcasters

AMSTERDAM, Nederland / MILAAN, Italië - 9 september 2004 - LB Icon AB (publ.) (LB Icon; de Onderneming), international actief in Internet Consulting and Web Services zal ook dit jaar via haar italiaanse vestiging IconMedialab in Milaan deelnemen aan IBC 2004 (www.ibc.org), de meest vooraanstaande beurs voor de broadcasting industrie, die wordt gehouden in de RAI, Amsterdam van 10 - 14 september. IBC is een grootschalig europees evenement gericht op de internationale "televisie technologie markt''. Met meer dan 1.000 participerende bedrijven en instellingen en 40.000 bezoekers is IBC de ontmoetingsplaats voor relevante marktpartijen om ervaringen uit te wisselen en dient als showcase voor innovaties, de laatste technologiën en vooral nieuwe business concepten in de broadcasting en nieuwe media wereld.

IconMedialab zal tijdens IBC 2004 in Amsterdam (standnummer 3.430 in hal 3, Emerging Technologies Zone) haar nieuwe productsuite Icon/InteracTV lanceren, dat zij gedurende de afgelopen twee jaren voor en in samenwerking met het italiaanse mediabedrijf Mediaset heeft ontwikkeld voor Mediaset's DTT Project. Als resultante van deze intensieve samenwerking hebben IconMedialab en Mediaset een distributieovereenkomst getekend voor het beschikbaar maken van deze productsuite voor de gehele europese markt.

Icon/InteracTV bestaat uit een volledig portfolio van producten die het gehele proces van een idTV project omvatten, van de "head-end'' tot MHP toepassingen en het "return channel'' pad en daarmee een end-to-end oplossing kunnen bieden aan broadcasters en operators, die interactieve TV kanalen en producten willen ontwikkelen, implementeren en ondersteunen.

Icon/TVEditor is een asset management syteem, specifiek gericht op de head-end, en faciliteert interactieve content management en updates.

Icon/Scheduler, een gereedschap voor het besturen van MHP application scheduling en integratie met TV programma's.

Icon/Primetime, een complete suite van meer dan 30 applicaties (incl. de "launcher'', games, information content, publieke services, enz.) compliance met DVB-MHP standaarden en compatibel met alle denkbare, in de markt verkrijgbare set top boxes.

Icon/Intelligence, een management tool voor het "return channel path''. Deze toolbox bestuurt niet alleen de centrale communicatie services, maar levert ook - real time - statistics en data. Icon/Intelligence informeert broadcasters over het gebruik van applicaties, zoals surveys, voting en charts, tezamen met bandwidth management en beschikbaarheid gegevens.

Aanvullend op het leveren en klantspecifiek aanpassen van genoemde Icon/Interact TV producten levert IconMedialab gespecialiseerde consulting services en support. De klant wordt daarmee gedurende de project fasen en de verdere levenscyclus van de oplossingen ondersteund door experts van de idTV practice. Dit houdt mede in de identificatie en definitie van business opportunities en strategische keuzes, tot de feitelijke realisatie, van concept ontwikkeling naar de "best in class" productie.

"Wij zijn blij met de distributieovereenkomst met Mediaset - zegt Marco Tosi, Managing Director van IconMedialab in Milaan, tevens idTV Practice Principal - en wij zien dit als een erkenning voor de innoverende, maar ook effectieve samenwerking van ons team gedurende een periode van twee jaren in het Mediaset DTT project. De ervaringen binnen dit ontwikkelingstraject zijn uniek in de markt en wij zijn er van overtuigd, dat dit nieuwe product en dienstenpakket de beste garantie biedt aan klanten, die digitale terrestrial televisie projecten starten. Wij zijn er zeker van dat onze aanpak en practische ervaring in het gehele MHP Services traject wordt geapprecieerd door broadcasters en operators in Europa''.

Tijdens IBC zullen de heer Marco Tosi en zijn idTV team graag beschikbaar zijn voor klanten, partners en perscontacten. IconMedialab's Icon/InteracTV stand is gesitueerd in Hal 3, in de Emerging Technologies Zone, standnummer 3.430.

Over LB Icon
IconMedialab en Lost Boys fuseerden in januari 2002. Daardoor ontstond een van de leidende ondernemingen op het gebied van Internet Consulting en Web Services. De Onderneming biedt gebruikersgerichte oplossingen met innovatieve technologieën voor alle digitale kanalen, met een wereldwijde reikwijdte en lokale expertise. De Onderneming heeft oplossingen ontwikkeld voor een breed scala van multinationals en heeft kantoren in Amsterdam, Berlijn, Brugge, Brussel, Londen, Madrid, Milaan, München, New York, San Francisco, St. Louis, Stockholm en Washington. Aandelen van LB Icon worden verhandeld op de Stockholm Stock Exchange O-List ATTRACT 40 en op Euro.NM van Euronext Amsterdam (symbool: ICON) In 2003 bedroeg de netto omzet van de onderneming K SEK 481,569 (EUR 53 miljoen). Per einde boekjaar waren er 559 medewerkers bij de onderneming actief. Op 4 juni 2004 werd de naam van de onderneming veranderd van IconMedialab International in LB Icon (reg. nr. 556284-0917).