SBS BROADCASTING
SBS Broadcasting lanceert tweede televisiekanaal op de ...
SBS Broadcasting lanceert tweede televisiekanaal op de Hongaarse
markt
LUXEMBURG, September 7/PRNewswire/ --
- Irisz kanaal op kabel via UPC, de grootste kabelmaatschappij
van
Hongarije
SBS Broadcasting S.A. (NASDAQ: SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS)
kondigde vandaag de lancering van Irisz aan, zijn tweede
televisiekanaal op de Hongaarse markt. Irisz zal in première gaan op
13 september 2004 en zal uitgezonden worden van 18.00u tot 23.00u op
het Hongaarse net van Club, een televisiekanaal dat voornamelijk naar
een vrouwelijk publiek gericht is. Irisz zal aanvankelijk ongeveer
680.000 huiskamers bereiken via de kabel op UPC Hungary, de grootste
kabelmaatschappij in Hongarije, en andere lokale netwerken.
Irisz zal voornamelijk Hongaars gesproken ontspannende programma's
uitzenden voor de vrouwelijke kijker tussen 18-49 jaar. Het
programmaschema vult de vrouwelijke focus van Club aan en maakt
optimaal gebruik van de Hongaarse verzameling van SBS. Irisz zal
bestaan uit een mengeling van populaire plaatselijke producties en
internationale programma's. Het kanaal wordt geprogrammeerd en zal
uitzenden onder een Nederlandse uitzendlicentie.
In een reactie op de aankondiging zegt Markus Tellenbach, Chief
Executive Officer van SBS Broadcasting: 'Hongarije is één van onze
snelst groeiende markten en met de lancering van Irisz met zijn
precies gericht publiek kunnen we een groter marktaandeel winnen van
de uitbreidende advertentiemarkt. Dankzij onze distributieovereenkomst
met UPC en onze mogelijkheid om de programma-ervaring van SBS
Nederland en de operationele infrastructuur van TV2 optimaal te
gebruiken, kan Irisz met een heel beperkte kostenstructuur
functioneren.'
'Met de lancering van Irisz en de geplande lanceringen van The
Voice TV in Scandinavië en een tweede kanaal in België, beheren we
verschillende kanalen in al onze televisiemarkten tegen het einde van
het jaar. We implementeren onze groeistrategie op een voorzichtige
manier en blijven nieuwe opportuniteiten zoeken in onze markten om
onze positie verder te versterken en om onze infrastructuur optimaal
te gebruiken.'
TV2 werd gelanceerd in 1997 en is één van de toonaangevende
televisiestations in Hongarije met een kijkeraandeel van ongeveer 31%
in 2004. Het doelpubliek is 18-49 jaar en het station heeft een aantal
succesvolle plaatselijke producties gelanceerd zoals Big Brother, The
Bachelor, Megasztar en Deal or No Deal.
Club werd gelanceerd in 1999 en is een televisiekanaal voor
vrouwen en is beschikbaar in 20 landen in Europa en in negen talen.
Op de toekomst gerichte verklaringen
Dit persbericht bevat bepaalde 'op de toekomst gerichte
verklaringen', met onbegrip van maar niet beperkt tot de verklaring
dat we met lancering van Irisz een groter aandeel van de
advertentiemarkt zullen verkrijgen; de verklaring dat onze
distributieovereenkomst met UPC en onze mogelijkheid om de
programma-ervaring van SBS Nederland en de operationele infrastructuur
van TV2 optimaal aan te wenden, Irisz zal toelaten om met een beperkt
budget te functioneren; en de verklaring dat we met de lancering van
Irisz en de geplande lancering van The Voice TV in Scandinavië en ons
tweede kanaal in België, verschillende kanalen in al onze
televisiemarkten beheren tegen het einde van het jaar.
Deze op de toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen
met betrekking tot de verwachte ontwikkelingen in de televisiesector.
Bovendien kunnen wij op de toekomst gerichte verklaringen afleggen in
toekomstige dossiers bij de Securities and Exchange
Commission(Amerikaanse beurscommissie die toezicht houdt op de
effectenhandel), en in geschreven materiaal, persberichten en
mondelinge verklaringen die door of voor ons worden afgelegd. Op de
toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen betreffende onze
intentie, overtuigingen of huidige verwachtingen, of die van onze
directeuren, betreffende uiteenlopende kwesties (inclusief
verklaringen voorafgegaan door, gevolgd door of die op de toekomst
gerichte terminologie bevatten zoals 'kunnen', 'zullen', 'zouden',
'geloven', 'verwachten', 'tegemoet zien', 'schatten', 'zich
voortzetten' of gelijkaardige uitdrukkingen of vergelijkbare
terminologie).
Het is belangrijk erop te wijzen dat - afhankelijk van
verschillende belangrijke factoren - onze huidige resultaten in de
toekomst wezenlijk kunnen verschillen van de resultaten verwacht in
deze op de toekomst gerichte verklaringen. Sommige van deze factoren
omvatten: de effecten van, en wijzigingen in reglementeringen en
overheidsbeleid; de mogelijkheid om overheidsvergunningen te krijgen
die nodig zijn om de transacties uit te voeren; de effecten van
wijzigingen in het algemene economische klimaat; de effecten van
veranderingen in de groei van advertentie-uitgaven; de effecten van de
concurrentie; en ons succes om de risico's te beheersen die
dezefactoren met zich brengen. Een meer gedetailleerde discussie over
sommige van deze risico's is terug te vinden in het jaarverslag van
SBS op Formulier 20F voor het jaar eindigend op 31 december 2003.
Alle op de toekomst gerichte verklaringen in dit persbericht zijn
gebaseerd op informatie waarover wij beschikken op de datum van
hetpersbericht. Wij updaten geen enkele op de toekomst gerichte
verklaring diedoor ons of namens ons zou kunnen zijn gemaakt, in dit
persbericht of elders.
SBS is een Europees commercieel televisie- en radio-omroepbedrijf
met ondernemingen in West- en Centraal-Europa. Enkele landen waar SBS
op dit moment uitzendt, zijn: België (Vlaanderen), Denemarken,
Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Roemenië en
Zweden.
Voor bijkomende informatie, surf naar: www.sbsbroadcasting.com
Source: SBS Broadcasting
Investeerders: Michael Smargiassi /Jon Lesko, Brainerd Communicators,
Tel: +1-212-986-6667 Pers: Jeff Pryor, Pryor Associates, Tel:
+1-818-382-2233 Catriona Cockburn, Citigate Dewe Rogerson, Tel:
+44-207-282-2924
07 sep 04 10:46