SBS BROADCASTING

SBS Broadcasting lanceert tweede televisiekanaal op de ...

SBS Broadcasting lanceert tweede televisiekanaal op de Hongaarse markt

LUXEMBURG, September 7/PRNewswire/ --


- Irisz kanaal op kabel via UPC, de grootste kabelmaatschappij van
Hongarije

SBS Broadcasting S.A. (NASDAQ: SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) kondigde vandaag de lancering van Irisz aan, zijn tweede televisiekanaal op de Hongaarse markt. Irisz zal in première gaan op 13 september 2004 en zal uitgezonden worden van 18.00u tot 23.00u op het Hongaarse net van Club, een televisiekanaal dat voornamelijk naar een vrouwelijk publiek gericht is. Irisz zal aanvankelijk ongeveer 680.000 huiskamers bereiken via de kabel op UPC Hungary, de grootste kabelmaatschappij in Hongarije, en andere lokale netwerken.

Irisz zal voornamelijk Hongaars gesproken ontspannende programma's uitzenden voor de vrouwelijke kijker tussen 18-49 jaar. Het programmaschema vult de vrouwelijke focus van Club aan en maakt optimaal gebruik van de Hongaarse verzameling van SBS. Irisz zal bestaan uit een mengeling van populaire plaatselijke producties en internationale programma's. Het kanaal wordt geprogrammeerd en zal uitzenden onder een Nederlandse uitzendlicentie.

In een reactie op de aankondiging zegt Markus Tellenbach, Chief Executive Officer van SBS Broadcasting: 'Hongarije is één van onze snelst groeiende markten en met de lancering van Irisz met zijn precies gericht publiek kunnen we een groter marktaandeel winnen van de uitbreidende advertentiemarkt. Dankzij onze distributieovereenkomst met UPC en onze mogelijkheid om de programma-ervaring van SBS Nederland en de operationele infrastructuur van TV2 optimaal te gebruiken, kan Irisz met een heel beperkte kostenstructuur functioneren.'

'Met de lancering van Irisz en de geplande lanceringen van The Voice TV in Scandinavië en een tweede kanaal in België, beheren we verschillende kanalen in al onze televisiemarkten tegen het einde van het jaar. We implementeren onze groeistrategie op een voorzichtige manier en blijven nieuwe opportuniteiten zoeken in onze markten om onze positie verder te versterken en om onze infrastructuur optimaal te gebruiken.'

TV2 werd gelanceerd in 1997 en is één van de toonaangevende televisiestations in Hongarije met een kijkeraandeel van ongeveer 31% in 2004. Het doelpubliek is 18-49 jaar en het station heeft een aantal succesvolle plaatselijke producties gelanceerd zoals Big Brother, The Bachelor, Megasztar en Deal or No Deal.

Club werd gelanceerd in 1999 en is een televisiekanaal voor vrouwen en is beschikbaar in 20 landen in Europa en in negen talen.

Op de toekomst gerichte verklaringen

Dit persbericht bevat bepaalde 'op de toekomst gerichte verklaringen', met onbegrip van maar niet beperkt tot de verklaring dat we met lancering van Irisz een groter aandeel van de advertentiemarkt zullen verkrijgen; de verklaring dat onze distributieovereenkomst met UPC en onze mogelijkheid om de programma-ervaring van SBS Nederland en de operationele infrastructuur van TV2 optimaal aan te wenden, Irisz zal toelaten om met een beperkt budget te functioneren; en de verklaring dat we met de lancering van Irisz en de geplande lancering van The Voice TV in Scandinavië en ons tweede kanaal in België, verschillende kanalen in al onze televisiemarkten beheren tegen het einde van het jaar.

Deze op de toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen met betrekking tot de verwachte ontwikkelingen in de televisiesector. Bovendien kunnen wij op de toekomst gerichte verklaringen afleggen in toekomstige dossiers bij de Securities and Exchange Commission(Amerikaanse beurscommissie die toezicht houdt op de effectenhandel), en in geschreven materiaal, persberichten en mondelinge verklaringen die door of voor ons worden afgelegd. Op de toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen betreffende onze intentie, overtuigingen of huidige verwachtingen, of die van onze directeuren, betreffende uiteenlopende kwesties (inclusief verklaringen voorafgegaan door, gevolgd door of die op de toekomst gerichte terminologie bevatten zoals 'kunnen', 'zullen', 'zouden', 'geloven', 'verwachten', 'tegemoet zien', 'schatten', 'zich voortzetten' of gelijkaardige uitdrukkingen of vergelijkbare terminologie).

Het is belangrijk erop te wijzen dat - afhankelijk van verschillende belangrijke factoren - onze huidige resultaten in de toekomst wezenlijk kunnen verschillen van de resultaten verwacht in deze op de toekomst gerichte verklaringen. Sommige van deze factoren omvatten: de effecten van, en wijzigingen in reglementeringen en overheidsbeleid; de mogelijkheid om overheidsvergunningen te krijgen die nodig zijn om de transacties uit te voeren; de effecten van wijzigingen in het algemene economische klimaat; de effecten van veranderingen in de groei van advertentie-uitgaven; de effecten van de concurrentie; en ons succes om de risico's te beheersen die dezefactoren met zich brengen. Een meer gedetailleerde discussie over sommige van deze risico's is terug te vinden in het jaarverslag van SBS op Formulier 20F voor het jaar eindigend op 31 december 2003.

Alle op de toekomst gerichte verklaringen in dit persbericht zijn gebaseerd op informatie waarover wij beschikken op de datum van hetpersbericht. Wij updaten geen enkele op de toekomst gerichte verklaring diedoor ons of namens ons zou kunnen zijn gemaakt, in dit persbericht of elders.

SBS is een Europees commercieel televisie- en radio-omroepbedrijf met ondernemingen in West- en Centraal-Europa. Enkele landen waar SBS op dit moment uitzendt, zijn: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Roemenië en Zweden.

Voor bijkomende informatie, surf naar: www.sbsbroadcasting.com

Source: SBS Broadcasting

Investeerders: Michael Smargiassi /Jon Lesko, Brainerd Communicators, Tel: +1-212-986-6667 Pers: Jeff Pryor, Pryor Associates, Tel:
+1-818-382-2233 Catriona Cockburn, Citigate Dewe Rogerson, Tel: +44-207-282-2924


07 sep 04 10:46