Ryanair

News Release

06.09.04

RYANAIR'S klantenservicestatistieken voor augustus 2004

Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, presenteert hierbij haar klantenservice-statistieken van augustus 2004. Ryanair heeft zichzelf verplicht gesteld iedere maand de consumentenstatistieken te publiceren. Deze bevestigen bovendien keer op keer dat Ryanair ook Nr.1 is op het gebied van klantenservice.

* 90 % van alle 16,247 Ryanair vluchten in augustus arriveerden op tijd.


* Ryanair zet de standaard als Nr.1 op-tiid maatschappij en blijft in 2004 de maatschappij met de minste annuleringen.


* Het aantal geregistreerde klachten is minder dan 1 (0,39) klacht per 1.000 passagiers.


* Verloren gegane bagage is minder dan 1 (0,78) tas per 1.000 passagiers

KLANTENSERVICESTATISTIEKEN - AUGUSTUS 2004

2003

2004

Op-tijd vluchten* 92.04% 90.0%
Klachten per 1.000 passagiers 0.39 0.39
Bagage klachten per 1.000 passagiers 0.72 0.78
Klachten afgehandeld in 7 dagen 100% 100%


* Cijfers gevalideerd door CAA

Ryanair maandelijkse statistieken vergeleken met de Association of European Airlines

De volgende gemiddelden zijn gebaseerd op de maandelijkse prestatiestatistieken van de Associatie van Europese Luchtvaartmaatschappijen van onze belangrijkste concurrenten in juli 2004 en cijfers gepubliceerd op de website van andere maatschappijen.

Ryanair Nr. 1 op-tijd maatschappij in Europa

Maatschappij

Positie

%

Ryanair


1

92.0

SAS


2

87.8

Lufthansa


3

85.9

Alitalia


4

84.5

Air France


5

82.9

Austrian


6

79.4

Easyjet


7

77.0

British Airways


8

73.6

% vluchten aangekomen binnen 15 minuten van de geplande tijd

Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minst verloren gegane bagage

Maatschappij

Positie

Verloren baggage per 1.000 passagiers

Ryanair


1

0.78

Air France


2

14.9

Austrian


3

15.1

SAS


4

15.6

Lufthansa


5

15.8

Alitalia


6

17.0

British Airways


7

22.3

EasyJet

Niet gepubliceerd

Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minste annulaties

Maatschappij

Positie

% uitgevoerde vluchten

Ryanair


1

99.8%

SAS

5

99.6%

Austrian

3

99.3%

Alitalia

7

99.3%

British Airways

4

99.2%

Lufthansa


2

99.2%

Air France

6

98.6%

Easyjet

Niet gepubliceerd