CENTRUM VOOR WERK EN INKOMEN
http://www.cwinet.nl
Werkgevers tevreden over dienstverlening CWI
Bijna 6000 werkgevers die voor de vervulling van vacatures een beroep
deden op CWI, waarderen de dienstverlening met een royale zeven. De
klantgerichtheid van de medewerkers en het nakomen van afspraken
scoren het hoogst. Verbetering is nog gewenst in het tussentijds
rapporteren aan de werkgever en rekening houden met specifieke wensen.
De meeste bedrijven geven aan bij nieuwe vacatures opnieuw een beroep
te zullen doen op CWI. Het oordeel van de werkgevers over de
dienstverlening van CWI is hetzelfde als een jaar geleden.
Uit het tweede kwartaalverslag dat onlangs is uitgebracht aan het
ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid blijkt dat CWI
gedurende het eerste half jaar bijna 44.000 vacatures heeft vervuld,
ruim 8.000 meer dan verwacht. Beroep op WW- en bijstanduitkeringen is
fors teruggedrongen. Ook andere cijfers geven aan dat CWI haar
doelstellingen in het eerst half jaar ruimschoots heeft gehaald.
Maar CWI is nog niet tevreden. Een intern kwaliteitsonderzoek gehouden
in juni dit jaar leidde tot de conclusie dat zowel de bemiddeling voor
werkzoekenden als de vacaturevervulling voor de werkgevers nog veel
beter kan. Afspraken met werkgevers en met werkzoekenden worden
onvoldoende vastgelegd en bewaakt. Het vacaturebestand is vaak
onvoldoende geactualiseerd. De Raad van Bestuur vindt het van belang
dat daar op korte termijn verbetering in komt, omdat de kwaliteit van
de dienstverlening en de tevredenheid van de klant voldoende geborgd
moet zijn.