CREATIVE VENUE
Gouden Gids trekt Katja Schuurman aan als 'cover model'
Amsterdam, 3 september 2004 - Gouden Gids, de uitgever van de
bekendste bedrijvengids van Nederland, heeft Katja Schuurman
aangetrokken als 'cover model' voor de nieuwe bedrijven- en
telefoongids 2004/2005. De bekende Nederlandse actrice en
presentatrice siert het komende jaar prominent, gekleed in twee
verschillende en tegelijkertijd unieke creaties, de beide zijdes van
de nieuwe Gouden Gids editie. Deze zal in Nederland in een oplage van
bijna 8 miljoen exemplaren huis aan huis verspreid worden. Fotograaf
Eric van den Elsen met wie Katja Schuurman eerder werkte voor
reportages in onder meer Playboy tekende voor de stijlvolle opnames.
Inwoners en bedrijven in de regio Den Haag krijgen in september de
primeur. Andere steden en regio's volgen later.
Alleen fotograaf Eric van den Elsen, onder meer verantwoordelijk voor
de fotoreportages van Katja in Playboy (april 2002, november 2003)
mocht van Katja Schuurman de nieuwe Gouden Gids covers fotograferen.
Op de voorzijde poseert Katja in een stijlvol broekpak, vervaardigd
van een speciale stof en geheel bedrukt met (gele) Gouden Gids
pagina's. Op de achterzijde draagt Katja een galajurk bedrukt met de
(witte) pagina's uit de Nationale telefoongids. Reclamebureau Van
Walbeek Etcetera/ Van Wanten tekende voor het campagne-idee, de
productie en projectrealisatie.
Op 3 september presenteert Gouden Gids samen met 'cover model' Katja
Schuurman de nieuwe gidseditie aan alle 600 medewerkers van het
bedrijf tijdens de viering van haar 40-jarig bestaan die gehouden
wordt in het evenementencentrum Hart van Holland te Nijkerk.
Gouden Gids kiest doelbewust voor positionering bij breed publiek
Gouden Gids, onderdeel van het VNU concern, geeft met de niet
traditionele keuze voor een 'cover model' op haar bedrijven- en
telefoongids een visitekaartje af aan bijna 8 miljoen huishoudens in
Nederland. Tevens is de unieke coverkeuze een statement richting
adverteerders: Gouden Gids is aantrekkelijk, van deze tijd en voor
iedereen. Daarbij, en niet minder belangrijk, geeft het bedrijf een
krachtig signaal af aan de concurrentie, zowel in boekvorm als op
internet.
Marketing directeur Harry Michels, verantwoordelijk voor de nieuwe
positionering van Gouden Gids: 'Onze Gouden Gids wordt dagelijks door
alle lagen van de bevolking zeer actief geraadpleegd, meer dan 250
miljoen maal per jaar. Na 40 jaar is Gouden Gids nog steeds
marktleider in Nederland en bewijst onze gedrukte gids, naast de vele
activiteiten die we op internet ondernemen, dagelijks haar
bestaansrecht. Met Katja Schuurman hebben we een prachtige
persoonlijkheid aangetrokken, zij spreekt vrijwel iedereen in
Nederland aan. Gouden Gids is veertig jaar jong. Met Katja als model
krijgt Gouden Gids een tijdschriftachtig uiterlijk, met een cover die
absoluut glamour uitstraalt. Katja onderstreept zowel letterlijk als
figuurlijk de aantrekkelijkheid van onze gidsen. Uiterlijk en
inhoudelijk claimen we op deze wijze eerder een prominente plek op de
salontafel dan een onaantrekkelijke plaats tussen een rij of stapel
boeken onder het stof.'
Beeldmateriaal
Een foto van Katja Schuurman op de cover van de Gouden Gids is
rechtenvrij beschikbaar via ANP fotonet en de digitale beeldbank van
het ANP.
Beeldmateriaal is ook op te vragen bij Creative Venue.
Fotobijschrift: Gouden Gids cover:
Katja Schuurman is het komende jaar hét 'cover model' van de Gouden
Gids en de gecombineerde Nationale telefoongids. In twee prachtige
creaties, bedrukt met respectievelijk gele en witte pagina's uit de
gidsen, siert de actrice en presentatrice de voor- en achterzijden van
de nieuwe gidseditie 2004/2005. Volgens marktleider Gouden Gids
spreekt Katja een breed publiek aan en onderstreept zij de
aantrekkelijkheid van de populaire bedrijvengidsen.
Fotografie: Eric van den Elsen; Visagie en kapper: Renate Mandic;
Concept, productie, realisatie: Van Walbeek Etcetera/ Van Wanten.