Bezwaar maken kan (nog) niet per e-mail
De gemeente Almere ontvangt regelmatig bezwaarschriften en zienswijzen
per e-mail. Op dit moment hebben e-mails binnen de Algemene Wet
Bestuursrecht echter geen juridische status, waardoor per e-mail
ingediende zienswijzen en bezwaarschriften niet ontvankelijk zijn.
Een recente wijziging in de wet geeft de gemeente de mogelijkheid dit
in de toekomst te veranderen. Daartoe moet de gemeente een eigen
protocol opstellen waarin de voorwaarden voor de elektronisch
correspondentie met de gemeenten worden vastgelegd.
Tijdig en schriftelijk
Tot dit protocol is vastgesteld geldt de huidige situatie. Dat
betekent dat zienswijzen en bezwaarschriften schriftelijk moeten
worden ingediend, met vermelding van naam en adres van de indiener,
dagtekening en voorzien van een ondertekening.
In het geval u uw zienswijzen of bezwaarschrift toch per e-mail heeft
ingezonden wordt u hier door de gemeente op attent gemaakt. U krijgt
dan alsnog de mogelijkheid uw bezwaarschrift of zienswijze
schriftelijk in te dienen. Dit kan alleen als de wettige
sluitingstermijn nog niet verlopen. Wij adviseren u daarom uw
bezwaarschrift of zienswijze schriftelijk en tijdig in te dienen! Op
het moment dat het protocol is vastgesteld wordt u daarover
geïnformeerd op de gemeentelijke informatiepagina en de website.
Gemeente Almere