Gemeente Almere

Bezwaar maken kan (nog) niet per e-mail

De gemeente Almere ontvangt regelmatig bezwaarschriften en zienswijzen per e-mail. Op dit moment hebben e-mails binnen de Algemene Wet Bestuursrecht echter geen juridische status, waardoor per e-mail ingediende zienswijzen en bezwaarschriften niet ontvankelijk zijn.

Een recente wijziging in de wet geeft de gemeente de mogelijkheid dit in de toekomst te veranderen. Daartoe moet de gemeente een eigen protocol opstellen waarin de voorwaarden voor de elektronisch correspondentie met de gemeenten worden vastgelegd.

Tijdig en schriftelijk

Tot dit protocol is vastgesteld geldt de huidige situatie. Dat betekent dat zienswijzen en bezwaarschriften schriftelijk moeten worden ingediend, met vermelding van naam en adres van de indiener, dagtekening en voorzien van een ondertekening.

In het geval u uw zienswijzen of bezwaarschrift toch per e-mail heeft ingezonden wordt u hier door de gemeente op attent gemaakt. U krijgt dan alsnog de mogelijkheid uw bezwaarschrift of zienswijze schriftelijk in te dienen. Dit kan alleen als de wettige sluitingstermijn nog niet verlopen. Wij adviseren u daarom uw bezwaarschrift of zienswijze schriftelijk en tijdig in te dienen! Op het moment dat het protocol is vastgesteld wordt u daarover geïnformeerd op de gemeentelijke informatiepagina en de website.