- PERSBERICHT -
Siebel Customer Order Management helpt bedrijven met stroomlijnen van offerte-tot-betalingsproces via tal van communicatiekanalen
Toonaangevende ondernemingen passen Customer Order Management toe om operationele kosten te verlagen, de winstgevendheid te verbeteren en de klantentevredenheid te vergroten
SAN MATEO, Calif., 2 september 2004 - Siebel Systems heeft Siebel Customer Order Management 7.7 aangekondigd. Honderden bedrijven hebben inmiddels gekozen voor het toepassen van deze oplossing en realiseren hiermee substantiële en meetbare voordelen. Zij kunnen veel sneller dan voorheen het traject van offerte tot factuur tot ontvangen betaling doorlopen, de operationele kosten verlagen en een snelle 'return on investment' voor hun organisatie realiseren. Siebel Customer Order Management 7.7 kent tal van verbeteringen op het gebied van functionaliteit, prestaties en schaalbaarheid. De oplossing ondersteunt drie belangrijke domeinen: Quote and Order Life Cycle Management, Product and Catalog Management en Pricing Management.
Het beheren van orders van klanten ofwel Customer Order Management is een strategisch en bedrijfskritisch werkproces dat bedrijven in staat stelt offertes voor klanten op te stellen en uit te brengen, op basis van tal van enterprise-systemen en gedurende de gehele levenscyclus van een order. Siebel Customer Order Management is momenteel één van de snelst groeiende applicaties binnen de Siebel CRM-productfamilie. Het gaat hier om de enige oplossing die de klant en niet de order centraal plaatst. Deze aanpak biedt als voordeel dat bedrijven bij het selecteren en configureren van producten en het vaststellen van de prijsstelling kunnen werken met één uniforme kijk op klanten, compleet met een historisch overzicht van eerdere orders en alle contacten met een afnemer. Deze benadering geeft bedrijven een oplossing die hen in staat stelt een naadloos op de situatie van individuele klanten aansluitende offerte op te stellen. Hierdoor kan het percentage offertes dat daadwerkelijk in opdrachten wordt omgezet drastisch worden verhoogd en neemt de tevredenheid van klanten verder toe.
"Opdrachten van klanten vormen het hart van iedere onderneming", zegt Laurent Pacalin, vice president en general manager Customer Order Management van Siebel Systems. "Wie geen orders kan accepteren, kan immers ook geen geld verdienen. Tegelijkertijd zien we dat in een tijd waarin iedere opdracht van wezenlijk belang is voor de continuïteit van de organisatie het beheer van opdrachten steeds complexer wordt. Klanten en partners eisen een betere en meer gepersonaliseerde dienstverlening, niet alleen van het call center, maar van ieder communicatiekanaal dat men toepast, tot aan self-service toe. Siebel Customer Order Management helpt bedrijven om op een efficiëntere manier dit belangrijke proces te beheren en bovendien meer grip op dit werkproces te verkrijgen. Hierdoor kunnen zij de interactie met klanten beter beheren, ongeacht het gebruikte communicatiekanaal."
Toonaangevende bedrijven behalen significante resultaten Bedrijven die Siebel Customer Order Management 7.7 toepassen, realiseren voordelen op tal van terreinen:
- Verbeterde operationele efficiency - 50 tot 90 procent minder fouten in het traject van offerte tot daadwerkelijke opdracht; tot wel 50 procent reductie in de tijd die een ordercyclus in beslag neemt; 50 tot 80 minder vragen van klanten over offertes.
- Optimalisatie van de verkopen - het aantal offertes dat wordt omgezet in daadwerkelijke orders groeit substantieel; de marges die de organisatie behaalt op orders groeit als gevolg van een meer consistent beleid ten aanzien van kortingen en een meer consistente en gepersonaliseerde methode voor het vaststellen van prijzen voor individuele klanten ongeacht de gebruikte communicatiekanalen of geografische regio's waardoor de marges met 10 tot 15 procent kunnen toenemen; een groei van de gemiddelde omvang van een order met 2 tot 5 procent dankzij up- en cross-selling.
- Beter contact met klanten - gepersonaliseerde offertes die gebaseerd zijn op de voorkeuren van individuele klanten; betere naleving van bestaande contracten; meer mogelijkheden om self-service aan te bieden.
Om de ontwikkelingen in de markt te kunnen volgen, voelde Infonet Services Corporation de behoefte om de business op te schalen. Het concern besloot het proces rond het beheren van orders te automatiseren. Wizard, het ordermanagementsysteem van Infonet, is gebaseerd op de oplossing van Siebel Systems en stelt het bedrijf in staat de tijd die nodig is voor 'order-to-bill' met 23 procent te verkorten, terwijl het percentage op tijd geleverde diensten met 14 procent is toegenomen. Tevens heeft deze oplossing een belangrijke bijdrage geleverd aan het implementeren van netwerkbrede maatregelen om tot lagere kosten en een grotere klanttevredenheid te komen. "De oplossing helpt ons om de businessprocessen beter en efficiënter te beheren en te volgen", zegt Pete Sweers, chief operating officer van Infonet. "Wij begrijpen nu hoeveel opdrachten er binnenkomen, hoe lang het duurt voordat deze zijn verwerkt en wat deze maand onze ordermix is in vergelijking tot vorige maand. Deze informatie stelt ons in staat de organisatie op een pro-actieve manier te besturen."
"De snelheid waarmee klanten Customer Order Management invoeren, geeft aan dat deze oplossing een essentieel onderdeel van een CRM-project is en een kritische succesfactor bij het helpen van klanten die de waarde van de relaties met hun eigen afnemers willen maximaliseren", zegt Pacalin.
Bedrijven die Siebel Customer Order Management toepassen, zijn onder andere: Asyst Technologies, Bally Gaming, BMC Software, BT Retail en DirecTV.
Nieuwe voorzieningen in Siebel Customer Order Management 7.7 Siebel Customer Order Management 7.7 biedt op drie belangrijke gebieden meer 'out of the box' functionaliteit:
- Quote and Order Life Cycle Management maakt het bedrijven mogelijk om klanten beter te bedienen en de operationele kosten verder te verlagen door het efficiënt verwerken van opdrachten, aanvullingen op orders, orderacceptaties en annuleringen via front-office en back-office applicaties. Bedrijven kunnen nu een geconsolideerde en de klant centraal plaatsende kijk ontwikkelen op het gehele proces van het beheren van orders. Dit gebeurt nagenoeg in 'realtime' zodat klanten, partners en eigen medewerkers op een effectieve manier de contacten met klanten en prospects kunnen beheren.
- Product and Catalog Management stelt ondernemingen in staat productcatalogi samen te stellen, te beheren en aan te bieden via ieder willekeurig communicatiekanaal. Deze processen omvatten onder andere het definiëren en classificeren van producten, het creëren van gecombineerde aanbiedingen, het opstellen van regels ten aanzien van het configureren van producten, het beheren van de gebruikersadministratie, het opstellen van regels ten aanzien van de mate waarin klanten toegang hebben tot informatie, evenals het goedkeuren en het publiceren van content. Bedrijven kunnen nu aan up- en cross-selling doen zonder dat zij problemen krijgen met productcompatibiliteit of onverwachte beperkingen tegenkomen die de verkoop bemoeilijken.
- Pricing and Contract Management maakt het organisaties mogelijk regels ten aanzien van prijstelling en contractvormen op te stellen en in te voeren. Siebel Pricing and Contract Management 7.7 ondersteunt een brede reeks van 'policies' die naar wens specifiek kunnen zijn voor individuele accounts, bundelingen mogelijk maken en op raamcontracten gebaseerd kunnen zijn. Ook is het mogelijk om klantencontracten goed te keuren en de status ervan te volgen, zodat iedere verkoop in overeenstemming is met de richtlijnen die de onderneming hanteert.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000