H&K / REAAL VERZEKERINGEN
Financieel adviseur gedwongen zich verder te ontwikkelen
Eerste deelnemers REAAL Business School zwaaien succesvol af
Moeilijke markt dwingt financieel adviseur verder te gaan dan
vakinhoudelijke ontwikkeling
Utrecht, 2 september - Morgen zwaaien in het Glazen Huis te Klarenbeek
de eerste deelnemers af van de REAAL Business School. Het afgelopen
jaar hebben vijftien financiële adviseurs uit het hele land
deelgenomen aan deze unieke business opleiding. De REAAL Business
School is een éénjarige intensieve en praktijkgerichte management
leergang die specifiek is ontwikkeld voor het ambitieuze en
ondernemende intermediair. Tijdens de opleiding komen onder andere
strategische visieontwikkeling, innovatief ondernemerschap,
persoonlijke groei en leiderschap aan de orde. REAAL Verzekeringen
investeert met deze Business School in de adviseurs die zich willen
onderscheiden op het gebied van kwaliteit, professionaliteit en modern
ondernemerschap.
Het REAAL Business School programma is te omschrijven als een
praktijkgerichte managementopleiding voor het intermediair. De vaste
begeleiders van de opleiding zijn internationale (MBA-)docenten en de
opleiding is ontwikkeld in samenwerking met Winner Talent Development,
een toonaangevende organisatie op het gebied van managementtraining en
begeleiding. In de gehanteerde maatwerkaanpak wordt steeds een sterke
link gelegd tussen de ontwikkeling van de organisatie enerzijds en de
persoonlijke ontwikkeling anderzijds.
Verzekeraar als facilitator
Voor REAAL past het aanbieden van deze Business School binnen de
gedachte om intensief samen te werken met financiële adviseurs die
zich opstellen als actieve ondernemers. Een sterke intermediair, die
niet alleen vakinhoudelijk op de hoogte is maar ook op het gebied van
ondernemerschap zichzelf vernieuwt en persoonlijk verbetert, kan de
klant uiteindelijk beter van dienst zijn en bevordert bovendien een
goede samenwerking en een gezonde bedrijfstak. Hans Wilkes, directeur
Verkoop van REAAL Verzekeringen verklaart: 'De intermediairmarkt ligt
onder druk en het intermediair zal moeten investeren om mee te kunnen
gaan in de moeilijke markt. Wij ondersteunen hen daarin zo ver
mogelijk. REAAL gaat verder dan het verstrekken van vakinhoudelijke
informatie en het intermediair ondersteunen met marketingactiviteiten
en training. De REAAL Business School maar ook veel andere
initiatieven tonen aan dat we zeer serieus investeren in de relatie en
het niveau van het intermediair.'
Strategie én personal coaching
De eerste lichting deelnemers van de REAAL Business School heeft de
leergang als zeer waardevol ervaren. Voor Mieke Millenaar, een van de
deelnemers en directeur-eigenaar van een middelgroot advieskantoor,
kwam deze opleiding op het juiste moment: 'Ik was me aan het
oriënteren op een business opleiding en toen kwam deze kans voorbij.
De REAAL Business School dwong me de afgelopen maanden om zeer gericht
met de strategie van mijn onderneming bezig te zijn. Iets waar je
normaal niet aan toe komt omdat je gedreven wordt door de waan van de
dag.' Met name de combinatie tussen theorie en praktijk, de
individuele insteek en de toespitsing op het vakgebied van het
intermediair sprak Millenaar en andere deelnemers aan. Daarnaast werd
de dialoog tussen deelnemers ervaren als verhelderend. Dat deelnemers
zich zowel op strategisch als op persoonlijk vlak konden ontwikkelen
werd tevens als belangrijk pluspunt ervaren. 'De nieuwe kennis op
strategiegebied betaalt zich op middellange termijn uit maar het
resultaat van de personal coaching was zelfs direct te merken in mijn
onderneming.' aldus Millenaar.
De REAAL Business School wordt voortgezet. Vanaf 16 en 17 september
gaat de tweede lichting van start.
Over REAAL Verzekeringen
REAAL Verzekeringen maakt deel uit van de bankverzekeraar SNS REAAL
Groep. SNS REAAL Groep heeft een balanstotaal van EUR 53,0 miljard en
er werken bijna 5.500 medewerkers. REAAL Verzekeringen biedt
particuliere en zakelijke klanten een compleet aanbod van flexibele en
betrouwbare verzekeringsproducten. REAAL werkt exclusief via het
intermediair, heeft vestigingen in Utrecht, Alkmaar en Zoetermeer en
telt circa 1.800 medewerkers. REAAL Verzekeringen heeft een
realistische kijk op verzekeren en weet wat er speelt in de markt en
in de maatschappij. Productleiderschap is de focus van de onderneming
met als doel innovatieve producten, reële producten en een uitstekende
administratieve afhandeling.
---