H&K / REAAL VERZEKERINGEN

Financieel adviseur gedwongen zich verder te ontwikkelen

Eerste deelnemers REAAL Business School zwaaien succesvol af Moeilijke markt dwingt financieel adviseur verder te gaan dan vakinhoudelijke ontwikkeling

Utrecht, 2 september - Morgen zwaaien in het Glazen Huis te Klarenbeek de eerste deelnemers af van de REAAL Business School. Het afgelopen jaar hebben vijftien financiële adviseurs uit het hele land deelgenomen aan deze unieke business opleiding. De REAAL Business School is een éénjarige intensieve en praktijkgerichte management leergang die specifiek is ontwikkeld voor het ambitieuze en ondernemende intermediair. Tijdens de opleiding komen onder andere strategische visieontwikkeling, innovatief ondernemerschap, persoonlijke groei en leiderschap aan de orde. REAAL Verzekeringen investeert met deze Business School in de adviseurs die zich willen onderscheiden op het gebied van kwaliteit, professionaliteit en modern ondernemerschap.

Het REAAL Business School programma is te omschrijven als een praktijkgerichte managementopleiding voor het intermediair. De vaste begeleiders van de opleiding zijn internationale (MBA-)docenten en de opleiding is ontwikkeld in samenwerking met Winner Talent Development, een toonaangevende organisatie op het gebied van managementtraining en begeleiding. In de gehanteerde maatwerkaanpak wordt steeds een sterke link gelegd tussen de ontwikkeling van de organisatie enerzijds en de persoonlijke ontwikkeling anderzijds.

Verzekeraar als facilitator
Voor REAAL past het aanbieden van deze Business School binnen de gedachte om intensief samen te werken met financiële adviseurs die zich opstellen als actieve ondernemers. Een sterke intermediair, die niet alleen vakinhoudelijk op de hoogte is maar ook op het gebied van ondernemerschap zichzelf vernieuwt en persoonlijk verbetert, kan de klant uiteindelijk beter van dienst zijn en bevordert bovendien een goede samenwerking en een gezonde bedrijfstak. Hans Wilkes, directeur Verkoop van REAAL Verzekeringen verklaart: 'De intermediairmarkt ligt onder druk en het intermediair zal moeten investeren om mee te kunnen gaan in de moeilijke markt. Wij ondersteunen hen daarin zo ver mogelijk. REAAL gaat verder dan het verstrekken van vakinhoudelijke informatie en het intermediair ondersteunen met marketingactiviteiten en training. De REAAL Business School maar ook veel andere initiatieven tonen aan dat we zeer serieus investeren in de relatie en het niveau van het intermediair.'

Strategie én personal coaching
De eerste lichting deelnemers van de REAAL Business School heeft de leergang als zeer waardevol ervaren. Voor Mieke Millenaar, een van de deelnemers en directeur-eigenaar van een middelgroot advieskantoor, kwam deze opleiding op het juiste moment: 'Ik was me aan het oriënteren op een business opleiding en toen kwam deze kans voorbij. De REAAL Business School dwong me de afgelopen maanden om zeer gericht met de strategie van mijn onderneming bezig te zijn. Iets waar je normaal niet aan toe komt omdat je gedreven wordt door de waan van de dag.' Met name de combinatie tussen theorie en praktijk, de individuele insteek en de toespitsing op het vakgebied van het intermediair sprak Millenaar en andere deelnemers aan. Daarnaast werd de dialoog tussen deelnemers ervaren als verhelderend. Dat deelnemers zich zowel op strategisch als op persoonlijk vlak konden ontwikkelen werd tevens als belangrijk pluspunt ervaren. 'De nieuwe kennis op strategiegebied betaalt zich op middellange termijn uit maar het resultaat van de personal coaching was zelfs direct te merken in mijn onderneming.' aldus Millenaar.

De REAAL Business School wordt voortgezet. Vanaf 16 en 17 september gaat de tweede lichting van start.

Over REAAL Verzekeringen
REAAL Verzekeringen maakt deel uit van de bankverzekeraar SNS REAAL Groep. SNS REAAL Groep heeft een balanstotaal van EUR 53,0 miljard en er werken bijna 5.500 medewerkers. REAAL Verzekeringen biedt particuliere en zakelijke klanten een compleet aanbod van flexibele en betrouwbare verzekeringsproducten. REAAL werkt exclusief via het intermediair, heeft vestigingen in Utrecht, Alkmaar en Zoetermeer en telt circa 1.800 medewerkers. REAAL Verzekeringen heeft een realistische kijk op verzekeren en weet wat er speelt in de markt en in de maatschappij. Productleiderschap is de focus van de onderneming met als doel innovatieve producten, reële producten en een uitstekende administratieve afhandeling.


---