MUZIEKZENDER THE BOX KIEST VOOR NETWERK EN SERVICES VAN PRIORITY TELECOM

Amsterdam, 2 september 2004 - Priority Telecom N.V. (Euronext Amsterdam: PRIOR) maakt vandaag bekend dat het bedrijf een privaat nationaal netwerk gaat leveren aan muziekzender The BOX. De opdracht betreft de levering van een geavanceerde IP VPN-oplossing (Internet Protocol over een Virtual Private Network) waarover het audio- en videoverkeer van The BOX zal plaatsvinden. Dit houdt in dat de 60 uitzendsystemen die verspreid over Nederland zijn geplaatst, zullen worden verbonden aan het glasvezelnetwerk van Priority Telecom. Tot op heden maakte The BOX gebruik van satellietcommunicatie.

"The BOX gaat de kijkers in de nabije toekomst nieuwe mogelijkheden bieden om met de zender te communiceren en vice versa", aldus Wim Zoethout, Technical Manager bij The BOX. "Dat betekent dat we in toenemende mate afhankelijk zullen zijn van ons netwerk. Priority Telecom biedt The BOX een eigen IP VPN -netwerk tegen aantrekkelijke voorwaarden, dat ons de mogelijkheid biedt de service naar onze kijkers te verbeteren en te verbreden. Met een onder meer uitbreidingen op het gebied van SMS-communicatie, verzending van Mpeg-files, TV-chat en integratie van TV en Internet."

"Moderne communicatieoplossingen kunnen een belangrijke rol spelen bij het realiseren van groei voor The BOX," zegt Peter Veenman, Chief Commercial Officer van Priority Telecom. "The BOX heeft daar een heel duidelijke visie op en wij zijn er trots op dat deze media organisatie Priority Telecom heeft gekozen om die strategie te verwezenlijken. Onze diensten zijn uiterst scherp geprijst, gekoppeld aan een hoge mate van flexibiliteit, beschikbaarheid en beveiliging. Die combinatie maakt ons tot een uitstekende partner voor organisaties in de media."

Over The BOX
The BOX Music Television YOU Control is het eerste en enig volledige interactieve muziekstation van Nederland. The BOX zendt regionaal uit en heeft tegelijkertijd een landelijke uitstraling. Het aanvragen van een videoclip is simpel: eerst selecteert de kijker via BOXText of Internet de clipcode van zijn favoriete artiest of groep. Vervolgens belt hij naar The BOX via 0909-9798. (E 0,70 p.m.) of sms 4269. Na het intoetsen van de clipcode en het Boxnummer wordt de aanvraag in de wachtrij gezet en komt de videoclip meestal binnen maximaal 20 minuten vanzelf in de betreffende regio op televisie. De primaire doelgroep van The BOX bestaat uit 13-19 jarigen, zowel jongens als meisjes. De secundaire doelgroepen zijn de 16-25 jarigen en de 20-34 jarigen. The BOX is momenteel in circa 90% van alle Nederlandse huishoudens via de kabel te ontvangen. Landelijk bereikt The BOX maandelijks meer dan 50% van de 13-19 jarigen, meer dan 44% van de 16-25 jarigen en 36% van de 20-34 jarigen, ongeveer gelijk verdeeld over jongens en meisjes (bron: SKO). Bovendien is het mogelijk om met sms-berichten te chatten tijdens de uitzendingen van The BOX, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. The BOX Holland BV is onderdeel van VIVA Media AG.