Veel klachten over containerreiniger
2 september 2004
Consumentenbond start bemiddelingsactie voor gedupeerden van
bakkenwassers
De Consumentenbond komt in actie voor consumenten die klachten hebben
over Container Cleaning Nederland BV. Veel mensen klagen dat hun
groenbak niet wordt gereinigd terwijl ze daar wel een
schoonmaakabonnement voor hebben afgesloten. Leden van de
Consumentenbond kunnen hun klacht indienen bij de vereniging. De bond
bemiddelt voor de klagers.
Bij de Consumentenbond komen al sinds lange tijd veel klachten binnen
over de handelwijze van Container Cleaning Nederland BV (verder CCN
genoemd). De klachten omhelzen onder meer het niet nakomen van de
verplichtingen, de onduidelijkheid over overname van de werkzaamheden
van het bedrijf Wasbeer, de onbereikbaarheid van het bedrijf en de
onterechte inning van bedragen door middel van inschakeling van een
incassobureau.
Bemiddelingsactie
De laatste maanden is het aantal klachten toegenomen en blijkt uit de
klachten dat CCN de verplichtingen uit de gesloten overeenkomsten niet
nakomt. Daarom start de Consumentenbond een bemiddelingsactie voor
gedupeerde CCN klanten. De Consumentenbond heeft met CCN afgesproken
om tot een snelle en goede oplossing van de problemen te komen.
Voor de bemiddeling zal een bedrag van EUR5 als bijdrage in de kosten
in rekening worden gebracht. Leden van de Consumentenbond die zich
willen aanmelden, kunnen dit doen het met speciale formulier op de
website van de Consumentenbond. Ook kunnen leden zich telefonisch
aanmelden.
Voor meer informatie kunnen journalisten e-mailen naar:
pers@consumentenbond.nl
Consumentenbond