LOGICACMG/IBM

IBM en LogicaCMG winnen aanbesteding Shared Service Center HRM

Amsterdam, 2 september 2004

IBM en LogicaCMG hebben de aanbesteding van het Shared Service Center HRM (P-Direkt) van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) gewonnen. Zij nemen gezamenlijk het ontwerp, de bouw, de implementatie en het onderhoud van de ICT infrastructuur voor hun rekening. P-Direkt is opgericht om alle personeelsregistratie en salarisadministratie vanuit één uitvoeringsorganisatie aan te bieden. Vanaf januari 2006 zullen ruim 130.000 medewerkers in twaalf departementen de diensten afnemen van P-Direkt. De duur van het contract is 7 jaar, met een optie tot verlenging voor nog eens 5 jaar.

IBM Business Consulting Services en LogicaCMG leveren een breed scala aan innovatieve HR-oplossingen aan P-Direkt. Deze omvatten onder meer een eHR-portal, waar medewerkers en managers zelf hun HR-gegevens kunnen onderhouden via het internet. De oplossing van IBM en LogicaCMG maakt het ook mogelijk voor de werknemers om op basis van het zogenoemde 'cafetariaprincipe' de mogelijkheden van flexibele arbeidsvoorwaarden door te rekenen. P-Direkt levert de inhoudelijke en gebruikersondersteuning.

De ICT infrastructuur voor P-Direkt is door IBM en LogicaCMG ontworpen als een open, geïntegreerd systeem waar twaalf departementen op zijn aangesloten. De oplossing is gebaseerd op standaardsoftware en wereldwijde best practice-oplossingen van beide partijen. 'Wij bouwen voor de overheid een innovatieve en toekomstvaste HR-ICT-infrastructuur. IBM ontwerpt, bouwt, implementeert en onderhoudt, samen met LogicaCMG, deze infrastructuur op basis van een prestatiecontract. P-Direkt biedt met deze oplossing een efficiënte en hoogwaardige dienstverlening aan voor medewerkers en managers binnen de Rijksoverheid',aldus Peter van der Voorden directeur IBM Business Consulting Services Nederland.

IBM en LogicaCMG hebben bewust voor deze samenwerking gekozen vanwege de aanvullende competenties en ervaring op het gebied van eHR en Shared Service Centers. Monique Mulder, Managing Director LogicaCMG: 'Er is een toenemend aantal projecten waarbij extreem hoge eisen aan de continuïteit worden gesteld. In dergelijke situaties is inmiddels bewezen dat de samenwerking tussen IBM en LogicaCMG tot uitstekende resultaten leidt.'

Over IBM Business Consulting Services Met consultants en andere professionals in meer dan 160 landen is IBM Business Consulting Services de grootste aanbieder van consultancydiensten ter wereld. IBM Business Consulting Services biedt haar cliënten specialistische kennis van bedrijfsprocessen en bedrijfstakken, grondig inzicht in technologische oplossingen voor branchespecifieke uitdagingen, en het vermogen om die oplossingen zodanig te ontwerpen, te bouwen en in praktijk te brengen dat zij waarde toevoegen. Meer informatie vindt u op www.ibm.com/bcs.

Over LogicaCMG LogicaCMG is een belangrijke internationale speler in ICT dienstverlening en draadloze telecommunicatie. Zij levert diensten op het gebied van management en ICT consultancy, systeemintegratie en outsourcing. LogicaCMG's klanten zijn actief in diverse markten, zoals telecommunicatie, bank- en verzekeringswezen, energie en utilities, industrie, distributie, transport en de overheid. Na de fusie van Logica en CMG in december 2002 heeft het bedrijf ongeveer 20.000 medewerkers in dienst en kantoren in 34 landen. Het bedrijf heeft bijna 40 jaar ervaring in de ICT-dienstverlening. LogicaCMG heeft haar hoofdkantoor in Europa en is genoteerd aan de beurzen van Londen en Amsterdam (LSE: LOG; Euronext: LOG). Meer informatie is beschikbaar via www.logicacmg.com/nl.

Voor meer informatie IBM Anouk Bikkel, Persvoorlichting Telefoon: 020-5134612. E-mail: anoukbikkel@nl.ibm.com