LOGICACMG/IBM
IBM en LogicaCMG winnen aanbesteding Shared Service Center HRM
Amsterdam, 2 september 2004
IBM en LogicaCMG hebben de aanbesteding van het Shared Service Center
HRM (P-Direkt) van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties (BZK) gewonnen. Zij nemen gezamenlijk het ontwerp,
de bouw, de implementatie en het onderhoud van de ICT infrastructuur
voor hun rekening. P-Direkt is opgericht om alle personeelsregistratie
en salarisadministratie vanuit één uitvoeringsorganisatie aan te
bieden. Vanaf januari 2006 zullen ruim 130.000 medewerkers in twaalf
departementen de diensten afnemen van P-Direkt. De duur van het
contract is 7 jaar, met een optie tot verlenging voor nog eens 5
jaar.
IBM Business Consulting Services en LogicaCMG leveren een breed scala
aan innovatieve HR-oplossingen aan P-Direkt. Deze omvatten onder meer
een eHR-portal, waar medewerkers en managers zelf hun HR-gegevens
kunnen onderhouden via het internet. De oplossing van IBM en LogicaCMG
maakt het ook mogelijk voor de werknemers om op basis van het
zogenoemde 'cafetariaprincipe' de mogelijkheden van flexibele
arbeidsvoorwaarden door te rekenen. P-Direkt levert de inhoudelijke en
gebruikersondersteuning.
De ICT infrastructuur voor P-Direkt is door IBM en LogicaCMG ontworpen
als een open, geïntegreerd systeem waar twaalf departementen op zijn
aangesloten. De oplossing is gebaseerd op standaardsoftware en
wereldwijde best practice-oplossingen van beide partijen. 'Wij bouwen
voor de overheid een innovatieve en toekomstvaste
HR-ICT-infrastructuur. IBM ontwerpt, bouwt, implementeert en
onderhoudt, samen met LogicaCMG, deze infrastructuur op basis van een
prestatiecontract. P-Direkt biedt met deze oplossing een efficiënte en
hoogwaardige dienstverlening aan voor medewerkers en managers binnen
de Rijksoverheid',aldus Peter van der Voorden directeur IBM Business
Consulting Services Nederland.
IBM en LogicaCMG hebben bewust voor deze samenwerking gekozen vanwege
de aanvullende competenties en ervaring op het gebied van eHR en
Shared Service Centers. Monique Mulder, Managing Director LogicaCMG:
'Er is een toenemend aantal projecten waarbij extreem hoge eisen aan
de continuïteit worden gesteld. In dergelijke situaties is inmiddels
bewezen dat de samenwerking tussen IBM en LogicaCMG tot uitstekende
resultaten leidt.'
Over IBM Business Consulting Services
Met consultants en andere professionals in meer dan 160 landen is IBM
Business Consulting Services de grootste aanbieder van
consultancydiensten ter wereld. IBM Business Consulting Services biedt
haar cliënten specialistische kennis van bedrijfsprocessen en
bedrijfstakken, grondig inzicht in technologische oplossingen voor
branchespecifieke uitdagingen, en het vermogen om die oplossingen
zodanig te ontwerpen, te bouwen en in praktijk te brengen dat zij
waarde toevoegen.
Meer informatie vindt u op www.ibm.com/bcs.
Over LogicaCMG
LogicaCMG is een belangrijke internationale speler in ICT
dienstverlening en draadloze telecommunicatie. Zij levert diensten op
het gebied van management en ICT consultancy, systeemintegratie en
outsourcing. LogicaCMG's klanten zijn actief in diverse markten, zoals
telecommunicatie, bank- en verzekeringswezen, energie en utilities,
industrie, distributie, transport en de overheid. Na de fusie van
Logica en CMG in december 2002 heeft het bedrijf ongeveer 20.000
medewerkers in dienst en kantoren in 34 landen. Het bedrijf heeft
bijna 40 jaar ervaring in de ICT-dienstverlening. LogicaCMG heeft haar
hoofdkantoor in Europa en is genoteerd aan de beurzen van Londen en
Amsterdam (LSE: LOG; Euronext: LOG).
Meer informatie is beschikbaar via www.logicacmg.com/nl.
Voor meer informatie
IBM
Anouk Bikkel, Persvoorlichting
Telefoon: 020-5134612. E-mail: anoukbikkel@nl.ibm.com