Algemeen Verbond Bouwbedrijf
Nieuwsbericht
Campagne valgevaar slaat aan
2 september 2004 - De campagne waarmee werkgevers en werknemers in de
bouw aandacht vragen voor het valgevaar slaat aan. Negen van de tien
bouwvakkers kennen inmiddels de boodschap van '1 op 6', namelijk: de
enige die kan zorgen dat je niet valt, ben je zelf. Dat blijkt uit
onderzoek dat de sociale partners naar het effect van de campagne
laten uitvoeren.
Op 17 mei 2004 ging de campagne Valgevaar van start, met radiospots en
op televisie. Na ruim één maand onderzocht een onafhankelijk bureau
wat het effect van de campagne is. Uit de eerste resultaten blijkt dat
92 % van de bouwwerknemers op de één of andere manier heeft
kennisgenomen van de campagne.
Bijna alle bouwvakkers (93 procent) vinden '1 op 6' een zinvolle
campagne. De waardering voor de spotjes op radio en televisie blijkt
ook groot. Ruim 80 procent van de doelgroep voelt zich aangesproken.
De effecten van de campagne zijn al merkbaar op de bouwplaats. Zo
geeft 42 procent aan dat er over de campagne en de spotjes wordt
gesproken. Ongeveer een derde (35 procent) meldt dat door de campagne
collega's elkaar meer op valrisico's aanspreken. De meeste bouwvakkers
zeggen dat zij zich door de campagne meer bewust zijn van het
valgevaar.
Bron
AVBB