PERSBERICHT - 2004-08-31
Hans van Driem reikt 500 bossen oranje tulpen uit bij aankomst
Schiphol
Bloemenhulde van NBTC voor Olympische sporters
Namens toeristisch Nederland heeft Hans van Driem, algemeen directeur
van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), de
Olympische sporters een bloemenhulde gebracht. Op Schiphol reikte hij
500 bossen oranje tulpen uit, het symbool van Holland, dat ook de
kleding van de sporters sierde. Erica Terpstra, voorzitter van
NOC*NSF, kreeg in de gate de eerste bos tulpen.
De prestaties van onze
sporters en de uitbundige supporters op de tribunes en in het Holland
Heineken House hebben Holland op een zeer positieve wijze op de kaart
gezet. Daar willen wij de sporters met deze bloemen nu voor bedanken
en hen feliciteren met hun sportieve resultaten, aldus Van Driem.
Sport en Holland promotie gaan hand in hand, daarom zijn NBTC en
NOC*NSF tot eind 2004 Partners in Sport. Sportieve prestaties blijken
een uitstekend middel te zijn voor Holland promotie. Sterker nog, het
Holland-imago is zeer gebaat bij goede sportprestaties, aldus Van
Driem.
GRIEKS BEDRIJFSLEVEN KRIJGT HOLLAND GEVOEL
In Athene heeft NBTC samen met de Economische Voorlichtingsdienst en
de Nederlandse ambassade in Athene een bijeenkomst georganiseerd in
het Holland Heineken House op vrijdag 20 augustus. Het Griekse
bedrijfsleven, dat zaken doet of wil doen met Nederland, was hiervoor
uitgenodigd, zoals touroperators en associaties. De heren Brouwer
(ambassadeur) Van Ravenstein (directeur EVD) en Van Driem hebben daar
de genodigden een toelichting gegeven over de kansen die samenwerking
tussen Griekenland en Nederland biedt. Van Driem licht toe: Maar nog
belangrijker is, dat zij het Holland gevoel letterlijk en figuurlijk
hebben meegekregen. De sfeer was zeer positief. Wij hebben zakelijk
Holland in deze unieke atmosfeer onder de aandacht kunnen brengen.
Het is geweldig wat de Grieken hier gepresteerd hebben. Het zou
fantastisch zijn wanneer wij in Nederland een keer eenzelfde
ambitieniveau kunnen evenaren. In 2020?, zei Van Driem met een knipoog
naar Erica Terpstra, die ook tijdens deze bijeenkomst aanwezig was.
GEZAMENLIJKE MARKETINGACTIVITEITEN
NOC*NSF en NBTC gaan gezamenlijk de prestaties van ons land op het
gebied van sport en sportorganisatie nog beter benutten om de
naamsbekendheid van ons land te vergroten en het imago te verbeteren.
De samenwerking komt tot uitdrukking in diverse marketing- en
promotieactiviteiten en PR-acties, waarbij de Oranje tulp een
prominente rol speelt.
Voortdurend zullen wij het belang van sport voor Holland promotie
uitdragen, aldus Van Driem. Een van deze activiteiten is de bijdrage
van NBTC aan het fondsenwervend gala op 13 november dat Ernst & Young,
ook Partner in Sport, in samenwerking met NOC*NSF organiseert. De
opbrengsten van het gala gaan naar Jeugdsportfonds Nederland.