Ingezonden persbericht
Persbericht
Beursgang Mediasurface voltooid
Hilversum, 31 augustus 2004 - Mediasurface, leverancier van Enterprise Content Management software, is afgelopen week naar de beurs gegaan. Het bedrijf is - met ingang van 26 augustus - genoteerd op AIM- markt van de London Stock Exchange (ticker: MSR).
De introductie, begeleid door effectenmakelaar KBC Peel Hunt, is afgerond en toegang tot de beurs met £2 miljoen aan additionele funding is gerealiseerd. De pre-money waardering van het bedrijf kwam uit op £7,2 miljoen en de post-money waardering is £9.2 miljoen. De aandelen van de deelnemende investeerders hadden een prijs van 12p.
In het boekjaar dat eindigde op 30 september 2001, direct na het instorten van de dot.com boom, leed het bedrijf nog een verlies van £23.3 miljoen. Hierna werd een rigoureuze reorganisatie doorgevoerd waarbij de kosten sterk werden verlaagd. Onder leiding van een nieuw managementteam werd in 2002 de koerswijziging verder doorgezet en werd een nieuwe Smart Client softwareoplossing ontwikkeld: Morello. Mediasurface heeft zich vervolgens succesvol hersteld en heeft een positieve balans.
Het lijdt geen twijfel dat het huidige beursklimaat niet echt gunstig is en veel beursintroducties zijn dan ook uit- of afgesteld. Niet alleen de beursgang, maar ook het feit dat de belangrijkste investeerders (3i, Elderstreet, Index) hun steun aan het bedrijf hebben voortgezet door verder te investeren, zijn bewijs van het huidige succes van Mediasurface.
Lawrence Flynn, CEO van Mediasurface: De beursgang betekent dat Mediasurface nu de uitgangspositie heeft om zo succesvol te worden als ik voor ogen heb. We hebben in korte tijd al veel bereikt in termen van de succesvolle koerswijzing en de significante productinnovaties die we hebben doorgevoerd. We hebben nu ook de financiële middelen en geloofwaardigheid om onze kansen maximaal te benutten.
Over Mediasurface
Mediasurface is leverancier van Enterprise Content Management software. Mediasurface biedt een innovatief product met lage beheerkosten. Mediasurface richt zich op de combinatie van betrouwbare en schaalbare content management software met een uiterst gebruiksvriendelijke voorkant voor alle typen eindgebruikers. Daardoor wordt de Mediasurface software bij talloze klanten naar volle tevredenheid ingezet voor zeer uiteenlopende intranet-, extranet- en internettoepassingen.
Mediasurface heeft haar hoofdkantoor in Engeland en is actief in Europa en de Verenigde Staten. In Nederland heeft Mediasurface een kantoor in Hilversum. Klanten van Mediasurface in de Benelux zijn onder andere AAInterfinance, AEGON, AntoniusMesosGroep, AZG, Claritas/Acxiom, Consumentenbond, Eneco, Gasunie, GTI, Holland Casino, Inspectie van het Onderwijs, Kluwer Academic Publishers, LUMC, NATO, Plan, SSA Global, Toerisme Vlaanderen, Triodos Bank, VGZ-IZA en Wereldomroep.
Meer informatie is te vinden op http://www.mediasurface.nl
Neem voor meer informatie contact op met:
Mediasurface B.V.
Arjen van den Akker, Marketing Manager
Tel. 035 6257890
GSM 0651 604191
arjen.van.den.akker@mediasurface.com
Potters PR
Monique Potters
Tel. 0345 501595
GSM 0628 889632
monique@potterspr.nl