Amstelveen, 31 augustus 2004
Tilburg, 31 augustus 2004
Beckers kiest nieuwe merkstrategie en reduceert complexiteit
Beckers heeft gekozen voor een nieuwe merkstrategie. Kern van deze strategie is een nieuwe
positionering voor het Beckers merk die staat voor authentiek avontuurlijk, buitengewoon goed
smakend en gemakkelijk te bereiden. Met deze nieuwe strategie benadrukt Beckers haar unieke,
onderscheidende kracht en wil zij haar positie in de markt verder versterken.
In lijn met de nieuwe strategie voert de onderneming een aantal wijzigingen in de organisatie
door. Belangrijkste elementen hierin zijn het drastisch verminderen van de complexiteit door het
terugbrengen van het aantal verschillende producten en het aanpassen van de marketing en
sales afdelingen aan de nieuwe merkenfocus. Tevens zal, om de kostendruk in de markt te
weerstaan, de efficiency en kwaliteit van de productieorganisaties verder worden gestroomlijnd.
Als gevolg van met name de complexiteitsreductie komt een aantal directe en indirecte
arbeidsplaatsen te vervallen. In totaal verwacht de onderneming dat circa 50 directe en 40
indirecte arbeidsplaatsen zullen vervallen.
De directie van Beckers zal in overleg met de Ondernemingsraad zich inspannen om de sociale
gevolgen van deze organisatieaanpassing zoveel mogelijk te beperken.
De werknemers en organen van vertegenwoordigend overleg zijn inmiddels van de maatregelen op
de hoogte gesteld.
---
Corporate Communications
Prof. E.M. Meijerslaan 2 . Postbus 410
1180 AK Amstelveen
t +31 20 547 95 28 . f +31 (0)20 547 94 45
corporate.communications@wessanen-hq.com
www.wessanen.com
Meer informatie
Pers: neem contact op met Aletta van Stee, Communications Manager; tel. +31 (0) 20 547 94 51;
e-mail corporate.communications@wessanen-hq.com.
Handelsregister Amsterdam . KvK Amsterdam nr 33145851
---- --
Wessanen NV