Wessanen NV

Amstelveen, 31 augustus 2004

Tilburg, 31 augustus 2004

Beckers kiest nieuwe merkstrategie en reduceert complexiteit

Beckers heeft gekozen voor een nieuwe merkstrategie. Kern van deze strategie is een nieuwe positionering voor het Beckers merk die staat voor authentiek avontuurlijk, buitengewoon goed smakend en gemakkelijk te bereiden. Met deze nieuwe strategie benadrukt Beckers haar unieke, onderscheidende kracht en wil zij haar positie in de markt verder versterken. In lijn met de nieuwe strategie voert de onderneming een aantal wijzigingen in de organisatie door. Belangrijkste elementen hierin zijn het drastisch verminderen van de complexiteit door het terugbrengen van het aantal verschillende producten en het aanpassen van de marketing en sales afdelingen aan de nieuwe merkenfocus. Tevens zal, om de kostendruk in de markt te weerstaan, de efficiency en kwaliteit van de productieorganisaties verder worden gestroomlijnd. Als gevolg van met name de complexiteitsreductie komt een aantal directe en indirecte arbeidsplaatsen te vervallen. In totaal verwacht de onderneming dat circa 50 directe en 40 indirecte arbeidsplaatsen zullen vervallen.
De directie van Beckers zal in overleg met de Ondernemingsraad zich inspannen om de sociale gevolgen van deze organisatieaanpassing zoveel mogelijk te beperken. De werknemers en organen van vertegenwoordigend overleg zijn inmiddels van de maatregelen op de hoogte gesteld.

---

Corporate Communications

Prof. E.M. Meijerslaan 2 . Postbus 410 1180 AK Amstelveen t +31 20 547 95 28 . f +31 (0)20 547 94 45 corporate.communications@wessanen-hq.com www.wessanen.com

Meer informatie
Pers: neem contact op met Aletta van Stee, Communications Manager; tel. +31 (0) 20 547 94 51; e-mail corporate.communications@wessanen-hq.com.

Handelsregister Amsterdam . KvK Amsterdam nr 33145851
---- --