Ingezonden persbericht
Persbericht
Spelen zetten aan tot sporten
~ piek in zoekopdrachten naar sportclubs en verenigingen op ilse.nl ~
Amsterdam, 31 augustus 2004 - Eén van de meest gebruikte zoektermen van de afgelopen tijd op de populaire Nederlandse zoekmachine ilse.nl is, niet verrassend, Olympische Spelen. Olympische staat ook nu na afloop van de Spelen nog op plaats zes in de top-tien van populairste zoekwoorden.
Wèl verrassend is de plotselinge explosieve stijging van het aantal zoekopdrachten naar termen die met actieve sportbeoefening te maken hebben, zoals sportschool, fitness en sporten . ilse vergeleek de mate van het gebruik van deze zoekwoorden tussen de periode voorafgaand aan de Spelen met de hoeveelheid tijdens de Spelen. De statistieken laten een ruime verdubbeling zien van het gebruik van de genoemde zoektermen tijdens de Spelen. Blijkbaar zijn de successen van onze nationale sporthelden een inspiratie voor de Nederlander om zelf actief sport te gaan beoefenen.
Er is een duidelijke voorkeur voor de Olympische sporten die prominent op de Nederlandse televisie aan bod zijn gekomen, zoals turnen en zwemmen. Het zoekwoord turnen schoof tijdens de spelen met maar liefst 814 plaatsen op in de ranglijst van plek 1.356 naar plaats 542. Zwemvereniging kwam vóór de Spelen helemaal niet voor op de populaire zoekwoordenlijst, maar is sinds 13 augustus goed voor plaats 389, net voor de tweede nieuwe binnenkomer voetbalvereniging (op plaats 400).
(222 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
ilse media is met de internetportals als www.ilse.nl, www.startpagina.nl, www.nu.nl, www.vindex.nl, www.overzicht.nl en www.download.nl, de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media publiceert eveneens magazines als Welke Gidsen, deze uitgaven helpen de consumenten in het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media genereert een enorm aantal pageviews per maand op het internet. Daarnaast heeft ilse media een lange periode van ervaring in het ontwikkelen en verkopen van succesvolle internet advertentiemogelijkheden aan een brede doelgroep. Met het aanbod van media, zowel online als op print, bereikt ilse media meer dan 60% van het Nederlandse internetpubliek. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 59 magazines in Nederland.
Ingezonden persbericht