Ingezonden persbericht
SeeBeyond wordt basis van eenduidig patiëntbeeld binnen Londense gezondheidszorg
Miljoenencontract voor SeeBeyond, Cisco Systems, EMC Computer Systems, Hewlett-Packard, Sun Microsystems en TATA Consultancy Services
Londen/Hoofddorp - 30 augustus 2004 - SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) ondersteunt service provider British Telecom (BT) bij het ontwerpen, opleveren en beheren van de patiëntendatabase voor de Care Records Service (CRS) van de Britse overkoepelende gezondheidsorganisatie National Health Service (NHS). De NHS wil patiëntgegevens en medische historie elektronisch beschikbaar stellen voor behandelaars in de regio Londen. De overeenkomst heeft een duur van tien jaar. Om in het kader van het NHS-pioniersproject een snel, accuraat en betrouwbaar elektronisch patiëntendossier toegankelijk te maken voor medische behandelaars, is een krachtig, schaalbaar en betrouwbaar integratieplatform vereist. De integratie- en composite application suite (ICAN) van SeeBeyond wordt het softwareplatform voor integratie en connectiviteit van de ICT-systemen binnen de Londense gezondheidszorg.
Patiëntgegevens zijn doorgaans opgeslagen op geografisch verspreide locaties, op verschillende systemen en in papieren archieven, en dit alles met een zeer beperkte connectiviteit. SeeBeyond is met Cisco Systems, EMC, Hewlett-Packard, Sun Microsystems en TATA Consultancy Services door BT geselecteerd voor de ontwikkeling van de benodigde infrastructuur. Binnen deze samenwerking levert SeeBeyond de integratiesoftware die de uitwisseling van patiëntgegevens tussen de verschillende NHS-applicaties, de verschillende regio's en de centrale database mogelijk maakt.
"In veel landen is de toegang tot de onderhoudsgegevens van onze auto beter geregeld dan de toegang tot gegevens over onze gezondheid", zegt Tom de Wit, Sales Director bij SeeBeyond Benelux. "NHS wil deze situatie aanpakken door in het gehele Verenigd Koninkrijk een 'single view of the patient' te realiseren. Daarmee is een nieuwe stap gezet op weg naar de volgende generatie patiëntenzorg. Onze integratie- en indexeringsmogelijkheden spelen een belangrijke rol bij het opzetten van persoonlijke elektronische patiëntenbestanden."
Ook in Nederland moeten de opzet en uitwisseling van elektronische patiëntgegevens in 2006 gerealiseerd zijn. Het onlangs verschenen KPMG-rapport 'ICT in de zorg' concludeert dat ICT-voorzieningen in de medische back-office-omgeving nog beperkt ingezet worden. Dat is volgens De Wit niet zo verwonderlijk. "De medische wereld is een complex samenspel van geografisch verspreide gezondheidszorginstellingen, artsen en apothekers, maar ook van verzekeringsmaatschappijen en andere partners. Het creëren van een eenduidig patiëntbeeld vereist niet alleen de real-time afstemming van data binnen één organisatie, maar ook tussen verschillende organisaties. Daarbij komt nog de verregaande beveiliging over verschillende niveaus die voor vertrouwelijke patiëntgegevens vereist is."
SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) levert een volledig geïntegreerde, op standaarden gebaseerde omgeving voor de snelle ontwikkeling en inzet van bedrijfsbrede oplossingen, gebaseerd op bestaande systemen en infrastructuren. Het bedrijf heeft ruim 15 jaar ervaring met het ontwikkelen en integreren van innovatieve software bij Global 2000-bedrijven. SeeBeyonds Integrated Composite Application Network-suite (SeeBeyond ICAN) gaat verder dan Enterprise Application Integration en helpt bedrijven hun kosten te verlagen, hun marktaandeel te vergroten en de klantenservice te verbeteren. SeeBeyond heeft wereldwijd ruim 1.900 klanten, waaronder ABB, ABN Amro, DuPont, Fujitsu, General Motors, Hewlett-Packard, Kluwer, Pfizer, Samsung, Schiphol en Sprint.