ABN AMRO

Amsterdam, 19 augustus 2004

ABN AMRO sponsor van de Holland Triangular Cricket Series Van 21 tot 28 augustus is ABN AMRO co-sponsor van de Holland Triangular Cricket Series, die worden gehouden in het VRA Cricket Stadium in Amstelveen. De deelnemende landen zijn India, Pakistan en Australië.

ABN AMRO beschouwt dit cricketevenement als een mooie gelegenheid om haar internationale naamsbekendheid verder te versterken. Het toernooi heeft wereldwijd een enorme uitstraling en krijgt met name in landen als India, Pakistan en de Verenigde Arabische Emiraten veel aandacht. Deze landen vormen voor ABN AMRO belangrijke groeimarkten waar de bank haar activiteiten verder zal blijven uitbreiden. Door de associatie met cricket zal de merkbeleving in deze landen bij het grote publiek worden versterkt.

"Het toernooi belooft een zeer spannende strijd te worden tussen drie van 's werelds beste cricket naties en zal in veel landen rechtstreeks via televisie worden uitgezonden. ABN AMRO is er dan ook trots op haar naam te verbinden aan dit topsportevenement met internationale allure. Daarbij biedt het toernooi ook de mogelijkheid om klanten te ontvangen uit de verschillende landen in een omgeving die hen zeer aanspreekt," aldus Ellen Kousen, Hoofd Corporate Sponsoring van ABN AMRO.

Iedere wedstrijd ontvangt de speler die de 'fastest fifty' scoort een door ABN AMRO gesponsorde cheque. Daarnaast loopt gedurende het toernooi de wedstrijd 'Hit the target', waarbij de batsman USD 500 kan verdienen iedere keer wanneer hij de strategische geplaatste ABN AMRO logo's buiten het speelveld raakt.

ABN AMRO Perscontacten:
020-6288900

ABN AMRO en sponsoring
Sponsoring is voor ABN AMRO primair een zakelijk middel dat ingezet wordt om rendement op te leveren. De belangrijkste doelstellingen zijn versterken van het ABN AMRO merk, het vergroten van de merkbekendheid, het leveren van een bijdrage aan de corporate identity en het bieden van een platform voor marketingactiviteiten, waaronder relatiemarketing. Daarbij wil ABN AMRO aansluiten bij interesses van haar doelgroepen. Dit leidt tot de keuze voor associatie met een groot aantal nationale en internationale projecten, waarvan ABN AMRO jaarlijks prominent sponsor is.