Ingezonden persbericht
Onderzoek Axios in de UK wijst uit dat de helft van de markt BS15000 onderzoekt
AMSTERDAM: 20 augustus 2004. Bijna de helft van de ondervraagde organisaties in een nieuw onderzoek bekijken BS15000, de eerste wereldwijde standaard specifiek gericht op IT-Service Management (ITSM).
Slechts 19% deelde toonaangevende ITSM-software specialist Axios Systems (www.axiossystems.com) mee dat zij niet op de hoogte waren van BS15000, het internationaal geaccepteerde Best Practice raamwerk voor ITSM, dat is gebaseerd op de IT Infrastructure Library (ITIL).
Meer dan eenderde vindt de nieuwe standaard zeer belangrijk en 44% zegt dat zij denken dat deze standaard waarschijnlijk belangrijk wordt in de toekomst.
Een totaal van 47% zegt dat zij op dit moment onderzoek uitvoeren naar BS15000 terwijl 14% vertelde aan Axios, dat meer dan 200 IT-professionals heeft ondervraagd, dat zij bezig zijn met een traject om deze certificering te behalen.
Ailsa Symeonides, Sales en Marketing Directeur van Axios Systems, zegt dat het onderzoek uitwijst dat er krachtige ondersteuning is voor de standaard, waarvan de eerste certificaten slecht enige maanden geleden zijn uitgegeven.
"BS15000 is een belangrijke ontwikkeling binnen ITSM, omdat het een IT-afdeling in staat stelt de business te bewijzen dat zij werkt volgens Best Practice," becom-mentarieert zij. "Marktonderzoeker Gartner heeft aangeven dat BS15000 op weg is om een volwaardige ISO-standaard te worden, dit bevestigt waarom organisaties de standaard serieus nemen."
Mevrouw Symeonides waarschuwt echter dat er nog veel werk verricht moet worden om de standaard en haar voordelen te promoten, door aan te geven dat bijna een op de vijf van de ondervraagden zegt dat zij er niet van hadden gehoord en dat een op de vijf dacht dat het niet relevant was voor hun organisatie.
Meer dan tweederde van de ondervraagden in het onderzoek van Axios zegt dat hun organisatie zich toelegt op ITIL.
Het BS15000 certificeringtraject is opgesteld door het IT Service Management Forum (itSMF) om adoptie van een geïntegreerde set van processen voor het effectief beheren en leveren van hoogwaardige IT-diensten die tegemoet komen aan de business en klanteneisen te stimuleren.
Zaken bloeien voor Axios door overeenkomst met Bloemenveiling Aalsmeer
AMSTERDAM, 2 juni 2004. 's Werelds grootste bloemenveiling heeft gereageerd op groeiende eisen van haar computersystemen door het upgraden van haar IT-Service Management.
Bloemenveiling Aalsmeer (VBA), die ieder jaar vijf miljard bloemen en 600 miljoen planten verkoopt, heeft een overeenkomst met Axios Systems gesloten om een nieuwe
ITSM-tool te leveren.
Haar bestaande softwareoplossing was gedateerdouderwets en werd niet langer ondersteund door de leverancier, tevens had de organisatie behoefte aan extra functionaliteit om verschillende ICT Service Managementprocessen te ondersteunen, legt Cluster Manager Kwaliteit Jan Wetering uit.
Hij vertelt dat de veiling heeft gekozen voor de oplossing assyst van Axios "omdat zij een brede ondersteuning biedt en vanwege de reputatie van Axios Systems als een betrouwbare, professionele leverancier die haar eigen product levert, installeert en ondersteunt. De integratie van verschillende functionaliteiten en ondersteuning van configuratie management met grafische schermweergave maakte eveneens deel uit van de selectiecriteria".
De Axios-oplossing wordt gebruikt voor 'Helpdesk, Service Level Management, Change Management, Incident Management, Configuration Management en Problem Management'. De oplossing wordt gebruikt om de infrastructuur en de afdeling Service Infrastructuur en Applicationses (SIA) Management Service evenabij het beheerls andere van in-huis productiesystemen te ondersteunen. VBA heeft de intentie om sommige functies te gebruiken voor andere ICT-afdelingen.
Aalsmeer is de 'Bloemenhoofdstad' van de wereld. Het veilingcomplex beslaat ongeveer 450 hectaren, het veilinggebouw alleen neemt al 250 hectaren in beslag. Iedere dag worden ongeveer 20 miljoen bloemen en twee miljoen potplanten geveild.
Een hoog niveau van automatisering en efficiency maakt hetheeft het coöperatieve Nederlandse systeem zo winstgevend gemaakt dat meer dan 6.000 Nederlandse en buitenlandse kwekers hun producten naar de coöperatie in Aalsmeer sturen om deze te veilen. Meer dan 75% van de geveilde goederen worden over de gehele wereld geëxporteerd.
"VBA en haar klanten kunnen nu een betere prestatie, meer integratie en grotere flexibiliteit van ons nieuwe ITSM-systeem verwachten," voegde Wetering toe. "Op lange termijn willen wij de functionaliteit uitbreiden en de service die wordt geleverd aan interne en externe gebruikers optimaliseren".
Hans Huntelaar, Manager Axios Systems voor de Benelux en Scandinavië Scandinavië becommentarieerde: "De soepele operatie van de grootste bloemveiling op aarde is afhankelijk van haar computersystemen. Wij voelen ons bevoorrecht uitgekozen te zijn om deze wereldberoemde organisatie te mogen ondersteunen en te helpen bij het creëren van nog meer groei in de toekomst".
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com
Axios Systems
Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.
Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.
Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.
Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.
Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.
Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.
-----------------------
Axios Systems Persbericht
---- --