Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Totale restyling van studentenmerk Sum

Amsterdam, 4 augustus 2004 Na een periode van twaalf jaar is Sum, het grootste studentenmerk van Nederland, ingrijpend gerestyled. Een nieuw logo, een nieuwe vormgeving bij Sum Magazine en de nieuwe namen Sumplus (voorheen Sum Oriëntatie Nieuws) en Sum Jaargids (voorheen Sum Orientatie Gids) zijn een feit. Eén van de doelstellingen van de restyling was het optimaal met elkaar in balans brengen van de verschillende beeld,- en woordmerken van de Sum producten. Een inhoudelijke koerswijziging volgt vanaf september 2004 en zo is het volledige studentenportfolio van Sum hiermee een harmonieuze eenheid in woord en beeld geworden.

Het nieuwe Sum logo is strak, helder en opvallend. Door wijzigingen in de indeling en de vormgeving is de totale uitstraling van Sum magazine vernieuwd. Hiernaast geeft Sum startende fotografen en trendy illustratoren de kans om zich in Sum te profileren. Dit draagt bij aan de jonge en grensoverschrijdende stijl van de nieuwe Sum en een binnenwerk dat zich kenmerkt door een uitdagende manier van vormgeven.

De eerste gerestylde Sum ligt vanaf 17 augustus op alle universiteiten en op verschillende hbo-instellingen in Nederland (oplage 75.000). De eerste Sumplus nieuwe stijl verschijnt vanaf 13 september in een oplage van 30.000 exemplaren en wordt bezorgd op huisadres bij laatstejaars studenten. De Sum Jaargids is ook bedoeld voor deze doelgroep en verschijnt 1 x per jaar in december in een oplage van 45.000 exemplaren.

Aromedia
Aromedia is uitgever van media op het gebied van studie, werk en leven. Daaronder vallen de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs, het nationaal onderwijs Sumposium, de landelijke Master Match 2005 in Utrecht en doet ze onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­

#####