WGCC
Werkgevers Callcenters wijzen eindbod FNV af
Leidschendam, 16 augustus 2004
De Werkgeversvereniging voor de facilitaire callcenters, WGCC, wijst
definitief het eindbod van FNV Bondgenoten voor een tweede CAO voor
facilitaire callcenters af. Volgens WGCC-secretaris Dian van Leeuwen
is het voor alle partijen van groot belang om tot een nieuwe algemeen
verbindend verklaarde CAO te komen. Daartoe echter dient het eindbod
van FNV vervangen te worden door meer realistische voorstellen. Wat
FNV op tafel heeft gelegd betekent een zeer forse lastenverzwaring
voor de sector, die dat nu niet kan opbrengen.
Facilitaire callcenter-bedrijven voeren in opdracht het klantcontact
van ondernemingen, overheden en andere instellingen uit. De bedrijven
in deze sector moeten momenteel opereren in moeilijke economische
omstandigheden. Op de extreem hoge eisen van FNV Bondgenoten heeft de
WGCC steeds met constructieve voorstellen gereageerd. Zo waren de
werkgevers inmiddels akkoord gegaan met het afsluiten van een
kortlopende CAO tot het einde van 2004. In die periode zou het
inmiddels afgeronde pensioenonderzoek kunnen worden geëvalueerd,
teneinde daar voor 2005 nieuwe afspraken over te maken.
Einde bericht.
Nadere informatie voor de pers,