WGCC

Werkgevers Callcenters wijzen eindbod FNV af

Leidschendam, 16 augustus 2004

De Werkgeversvereniging voor de facilitaire callcenters, WGCC, wijst definitief het eindbod van FNV Bondgenoten voor een tweede CAO voor facilitaire callcenters af. Volgens WGCC-secretaris Dian van Leeuwen is het voor alle partijen van groot belang om tot een nieuwe algemeen verbindend verklaarde CAO te komen. Daartoe echter dient het eindbod van FNV vervangen te worden door meer realistische voorstellen. Wat FNV op tafel heeft gelegd betekent een zeer forse lastenverzwaring voor de sector, die dat nu niet kan opbrengen.

Facilitaire callcenter-bedrijven voeren in opdracht het klantcontact van ondernemingen, overheden en andere instellingen uit. De bedrijven in deze sector moeten momenteel opereren in moeilijke economische omstandigheden. Op de extreem hoge eisen van FNV Bondgenoten heeft de WGCC steeds met constructieve voorstellen gereageerd. Zo waren de werkgevers inmiddels akkoord gegaan met het afsluiten van een kortlopende CAO tot het einde van 2004. In die periode zou het inmiddels afgeronde pensioenonderzoek kunnen worden geëvalueerd, teneinde daar voor 2005 nieuwe afspraken over te maken.

Einde bericht.

Nadere informatie voor de pers,